رئیس کمیته امداد دلیجان ازافزایش ۲۰ درصدی جمع آوری زکات این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نجفی رئیس کمیته امداد دلیجان میزان زکات پرداختی درشهرستان دلیجان درسال گذشته را ۵۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان، تحقق ۹۰ درصدی تعهد شهرستان و رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام کرامتی امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان دلیجان هم گفت: طبق احادیث ائمه اطهار زکات باعث افزایش رزق و روزی دانسته و از مسئولان زیربط خواستند که در زمینه ترویج زکات اقدامات اساسی و بنیادی بر اساس آموزه‌های دینی انجام دهند.

حجت الاسلام کرامتی تلاش برای احیاء زکات از سوی ستاد اجرایی و با مشارکت دیگر دستگاه‌ها در راستای رفع مشکلات روستا‌ها و حل گرفتاری‌های نیازمندان را مورد تاکید قرار داد و افزود: از بعد اجتماعی زکات ازمواردی است که آثار آن بایستی کاهش مفاسد اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: کاهش فاصله فقیر و غنی و ایجاد ارتباط معنوی بین اقشار پردرآمد از دیگر آثار زکات است که در این خصوص پردرآمد‌ها بایستی با عزت و احترام به سراغ فقرا بروند و آبروی آن‌ها را حفظ نمایند.

پیش بینی افزایش پرداخت زکات توسط کشاورزان دلیجان

ارشدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلیجان هم در این جلسه گزارشی از تولید گندم در سال ۱۳۹۶ و پیش بینی تولید گندم در سال۹۷ را برای حضار ارائه نمودند وپیش بینی کرد با افزایش تولید گندم افزایش پرداخت زکات توسط کشاورزان را شاهد باشیم.

ارتباط تبلیغی چهره به چهره با دهیاران و شوراها، انجام تبلیغات محیطی، انتخاب زکات دهندگان نمونه در شهرستان و قدردانی از آن‌ها با نصب بنردر سطح شهر از موضوعات مطرح شده دراین جلسه بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.