رئیس‌جمهور آمریکا یک کشیش اسلام‌ستیز را برای سخنرانی در مراسم افتتاح سفارت این کشور در قدس اشغالی انتخاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا یک واعظ ستیزه‌جوی باپتیست (یک فرقه مسیحیت)- را که بارها به پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده است-برای خواندن دعا در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در بیت‌المقدس برگزیده است.

«رابرت جفرس»، که از واعظان کلیسای باپتیست و از حامیان ترامپ است در مصاحبه اخیر خود با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد مراسم دعا در افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس را بر عهده دارد.

این انتخاب رئیس جمهور بر موج مشاجره‌ها درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس، دامن می‌زند.

واعظ انتخابی ترامپ به تندروی مشهور است و گفته می‌شود به تمام ادیان به غیر از فرقه خود برچسب الحاد می‌زند. اگرچه این کشیش تمام ادیان را مورد هدف خود قرار می‌دهد، بیشترین حملات وی به دین اسلام بوده است. اما علی‌رغم تمام تندروی‌های جفرس، ترامپ اکتبر گذشته از توییتر خود برای تبلیغ کتاب جدید جفرس بهره برد و او را «مردی فوق‌العاده خواند».

جفرس که از سال 2015 در کمپین ترامپ مشغول به فعالیت است، جز حلقه داخلی افراد او محسوب شده و قبل از مراسم افتتاحیه به طور خصوصی برای خانواده او خطابه ایراد می‌کند.

انتخاب این کشیش موهن برای بازگشایی سفارت آمریکا در بیت‌المقدس منجر به یک طوفان توئیتری شده است. «میت رامنی»، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا نیز به این اقدام به شدت واکنش نشان داده است.

انتهای پیام/

سخنرانی کشیش اسلام‌ستیز در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار