وزیر راه و شهرسازی در اراک گفت: برجام مربوط به منافع ملی و آینده کشور است و عده‌ای که از اتفاقی که اخیرا در مورد برجام رخ داده، اظهار شادمانی می‌کنند تقاضا داریم منافع ملی را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در مراسمی با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، آقازاده استاندار و مسئولان استان مرکزی در اراک قرارداد ساخت ۵۰ دستگاه لوکوموتیو باری توسط واگن پارس اراک امضا شد.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: هر قراردادی در مرحله نخست احتیاج به هماهنگی و تعامل چندین عامل دارد و اگر عوامل لازم موجود نباشد پروژه و قرارداد با زمان بیشتر و سرعت کمی پیش می‌رود.

آخوندی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری درست، نیازمند هماهنگی، سرمایه‌گذاری و تامین مالی است، افزود: سرمایه‌گذاری هم به دانش فنی و امنیت عرضه و فروش محصول پس از تولید بستگی دارد.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی هم بر این مبنا پروژه ها را تامین و پیگیری می‌کند تا در نهایت بتوان سرمایه‌گذاری خصوصا سرمایه گذاری کلان و تامین‌کننده مالی را تضمین کرد.

در حوزه صنایع ریلی و راهسازی کشور باید به فکر صادرات بود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه صنایع ریلی و راهسازی کشور نباید به تولید و تامین نیاز داخل اکتفا کرد و توجه به صادرات در این حوزه مساله مهمی است ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی کنیم که در ده سال آینده، صنعت ریلی کشور به تحول بزرگی برسد.

وی با اشاره به اینکه ناوگان، اصلی‌ترین گلوگاه در حوزه حمل و نقل ریلی است و به سرمایه گذاری بسیار سنگینی نیاز دارد و ما باید در احداث هر کیلومتر راه آهن، به فکر ناوگان حمل و نقل آن هم باشیم اضافه کرد: باید به دنبال تامین قطار‌های ریل باس و مطالعات کارشناسی روی آن باشیم و در قطار‌های سریع السیر هم که با قطار‌های عادی کاملا متفاوت است به دانش فنی دست پیدا کنیم.

برجام مربوط به منافع ملی و آینده کشور است

آخوندی گریزی هم به بحث برجام زد و گفت: برجام مربوط به منافع ملی و آینده کشور است و عده‌ای که از اتفاقی که اخیرا در مورد برجام رخ داده، اظهار شادمانی می‌کنند تقاضا داریم منافع ملی را در نظر بگیرند.

وی افزود: دولت توانست صهیونیست‌ها را در برجام را در یک موضعی ببرد که آن‌ها با آمدن فردی، چون ترامپ اظهار خوشحالی دارند و این نشانه ضعف آن‌ها است.

وزیر کشور بیان کرد: ما به واسطه برجام توانستیم فضا را باز کنیم و بعد از دوره‌ای توقف، ارتباط خود را باجهان برقرار با اجرای تضامین قراردادی بین المللی مراودات کشور را حفظ کنیم و این اتفاق موجب نفس کشیدن صنعت ایران شد.

 

امضا قرارداد ساخت ۵۰ دستگاه لوکوموتیو باری با حضور وزیر راه در اراک

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.