با توجه به اینکه مسکن مهر شهرستان سمنان از مرکز شهر فاصله زیادی دارد و نزدیک ترین مرکز بهداشتی- درمانی به این شهرک درمانگاه شبانه روزی تأمین اجتماعی شفا است، متأسفانه این درمانگاه فاقد داروخانه شبانه روزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با توسعه شهرنشینی و افزایش ساخت و ساز بخصوص شهرک های جدید مسکن مهر که باعث خانه دار شدن حجم انبوهی از جمعیت در هر استان شد. تمرکز حجم انبوه جمعیت در شهرک جدید مسکن مهر ضرورت فراهم کردن امکانات جدیدی را ایجاد کرد.

درمانگاه شبانه روزی شفا سمنان فاقد داروخانه شبانه روزی است

درمانگاه شبانه روزی شفا سمنان فاقد داروخانه شبانه روزی است

از جمله این امکانات ضروری وجود یک مرکز بهداشتی- درمانی و داروخانه شبانه روزی است. با توجه به اینکه مسکن مهر شهرستان سمنان از مرکز شهر فاصله زیادی دارد و نزدیک ترین مرکز بهداشتی- درمانی به این شهرک درمانگاه شبانه روزی تأمین اجتماعی شفا است اما متأسفانه این درمانگاه فاقد داروخانه شبانه روزی است و ساکنان شهرک مسکن مهر مجبور هستند با طی مسافت زیاد و زحمت بسیار خود را به داروخانه شبانه روزی مرکز شهر برسانند.

درمانگاه شبانه روزی شفا سمنان فاقد داروخانه شبانه روزی است
روزانه تعداد مراجعانی که بر اثر آنفلوآنزا، سرماخوردگی و انواع بیماری های عفونی به کلینیک ها و مراکز بهداشتی- درمانی مراجعه می کنند، افزایش می یابد. به طور اتفاقی ساعت 10 شب به مرکز بهداشتی- درمانی تامین اجتماعی شفا واقع در خیابان 20 متری وحدت مراجعه کردم تا از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوم که  بیماران زیادی در صف انتظار بودند.

تنها یک پزشک بیماران را ویزیت می کرد

درمانگاه شبانه روزی شفا سمنان فاقد داروخانه شبانه روزی است

بیماران زیادی مجبور بودند ساعت ها در صف انتظار پزشک بنشینند و تنها یک پزشک بیماران را ویزیت می کرد. سکینه مادر 72 ساله ای بود که بر اثر بیماری عفونی و بدحالی به این مرکز مراجعه کرده بود که با گله از اینکه داروخانه تعطیل شده، گفت: من برای گرفتن دارو مجبور هستم به داروخانه شبانه روزی مرکز شهر که فاصله زیادی از اینجا دارد بدون داشتن وسیله نقلیه مراجعه کنم و دوباره برای تزریقات به این مرکز بیایم که اگر از ساعت 12 شب دیرتر برسم تزریقات هم تعطیل شده است.
پدر علی کوچولو که برای درمان بیماری پسر 2 ساله اش از شهرک مسکن مهر مراجعه کرده بود، گفت: چرا داروخانه این کلینیک درمانی که شبانه روزی است باید در ساعت 8 شب تعطیل شود.

وی افزود: این مرکز بهداشتی- درمانی شبانه روزی به یک داروخانه شبانه روزی در شیفت شب نیازمند است.

تعطیلی داروخانه و نبود یک داروخانه شبانه روزی در نزدیکی این مرکز باعث ناراحتی بیماران شده است

درمانگاه شبانه روزی شفا سمنان فاقد داروخانه شبانه روزی است
تعطیلی داروخانه و نبود یک داروخانه شبانه روزی در نزدیکی این مرکز باعث ناراحتی بیماران زیادی شده بود. در این مرکز تنها حقوق اساسی بیمار که داشتن یک داروخانه شبانه روزی است، رعایت نشده است.

 وقتی از خانم طیبی تنها پزشک کشیک این مرکز موضوع را جویا شدم گفت: بیمارانی که بعد از ساعت 8 شب به این مرکز مراجعه می کنند اگر بیمار خواسته باشد می توان دارو را در دفترچه وی نوشت تا برای دریافت دارو به داروخانه شبانه روزی مرکز شهر مراجعه کند یا داروی بیمار را در سیستم وارد کنیم تا مجدد فردا صبح برای دریافت دارو به این مرکز مراجعه کند.

درمانگاه شبانه روزی شفا سمنان فاقد داروخانه شبانه روزی است

 موضوع را از بهزاد فتاحی رئیس مرکز بهداشت شهرستان سمنان جویا شدیم.

بهزاد فتاحی رئیس مرکز بهداشت شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،گفت: در این مرکز به بیماران اورژانسی که نیازمند دارو، سرم و آمپول باشند خدمات ارائه می شود.

وی افزود: با وجود داروخانه های شبانه روزی در سطح شهر نیازی به وجود داروخانه شبانه روزی در این مرکز نیست.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سمنان تصریح کرد: داروخانه این مرکز تا ساعت 8 شب به همه بیماران خدمات رسانی می کند و از 8 شب به بعد بیماران باید به داروخانه شبانه روزی سطح شهر مراجعه کنند.

به امید روزی که مسئولان بیشتر به فکر اقشار دردمند جامعه باشند و امکانات بهداشتی- درمانی آن ها را فراهم کنند تا حداقل باری از دوش بیماران برداشته شود، فقط به فکر بیماری باشند و مجبور نباشند به هزینه های کمرشکن درمانی فکر کنند.

گزارش از سمانه قربانی

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.