رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: مسئولان در زمینه مقابله با قاچاق سازمان یافته و برخورد قانونی با اخلالگران نظام اقتصادی کشور در هرمزگان اهتمام ویژه‌ای بکار گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان با تشریح آثار زیان بار پدیده قاچاق کالا و ارز بر پیکره اقتصاد کشور، خواستار اهتمام ویژه مسئولان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس به موضوع مقابله با قاچاق سازمان یافته و برخورد قانونی با اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شد.

حجت الاسلام محمد صادق اکبری پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس گفت: بهبود وضعیت خدمت رسانی، تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی و بهره گیری از دادرسی الکترونیک به عنوان گامی موثر برای تحقق عدالت آسان در زمره مهمترین اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان هرمزگان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، ضمن دیدار صمیمانه و رو در رو با قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، با اعلام رضایت از عملکرد این مجتمع، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند رسیدگی‌ها و رفاه حال مراجعان صادر کرد.

وی خطاب به دادستان و دیگر مسئولان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با اشاره به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه درباره  ثبت پرونده‌های قضایی، خواستار برنامه ریزی، تلاش مضاعف و کار جهادی به منظور تسریع در روند تحقیقات، رسیدگی و اجرای احکام شد و در ادامه بر لزوم توجه ویژه به صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها تأکید کرد.

حجت الاسلام اکبری در بخش دیگری از بیانات خویش با اشاره به نقش خطیر دادسرا در پاسداری از حریم امنیت مردم بر ضرورت برخورد قانونی و بدون اغماض با مخلان نظم و امنیت عمومی تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: یکی از اولویت‌های راهبردی دستگاه قضایی استان، برنامه ریزی به منظور کاهش زمان رسیدگی‌ها می‌باشد که در همین راستا روند دادرسی در بسیاری از حوزه‌های قضایی به روز می‌باشد و بسیاری از پرونده‌ها در همان ماه اول، پس از رسیدگی و صدور حکم به مختومه شدن می‌انجامند و در برخی از شعب نیز به لحاظ کثرت و پیچیدگی پرونده ها، لزوم احقاق حق و نیاز به تکمیل تحقیقات، زمان بیشتری به منظور رسیدگی مصروف می‌گردد.

وی افزود: بهبود وضعیت خدمت رسانی، تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی و بهره گیری از دادرسی الکترونیک به عنوان گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان در زمره مهمترین اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان هرمزگان قرار دارد.

این مقام قضایی گفت: افزایش شعب رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس موجبات ارتقاء دقت، تسریع در روند رسیدگی و کاهش حجم تراکم پرونده‌ها را فراهم سازد.

برای تحقق اهداف برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۷ دادگستری کل استان هرمزگان و به منظور نظارت بر حفظ حقوق شهروندی، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان بازدید سر زده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، ضمن مشاهده روند رسیدگی‌ها در شعب مختلف این دادسرا، از سوی مسئولان مربوطه در جریان آمار ورودی پرونده و عملکرد این مجتمع قضایی قرار گرفت.

در جریان این دیدار، ابوالفتح ابوالهادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، گزارشی از آمار، عملکرد و برنامه‌های دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارائه نمود.

همچنین رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تعدادی از مراجعان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس گفتگو نمود و پس از استماع مطالبات شهروندان، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به مسائل مطرح شده صادر کرد.

انتهای پیام/ز

تاکید رئیس کل دادگستری هر مزگان بر لزوم مقابله باقاچاق سازمان یافته

برچسب ها: دادگستری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.