رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: عملیات اجرایی احداث باند دوم محور اردستان به اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال آغاز شد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،   مجتبی پورشفیع صبح امروز در حاشیه بازدید نماینده مردم اردستان در مجلس، فرماندار و دیگر مسئولان از محور اردستان به اصفهان اظهار داشت: طول کل محور باند دوم اردستان به اصفهان 87 کیلومتر است که عملیات اجرایی 17 کیلومتر آن باقی مانده است.

وی افزود: 11 کیلومتر از این مسیر به‌صورت دو باند مستقل و جدا از هم به‌صورت بزرگراهی شامل عملیات خاکبرداری و خاکریزی و آسفالت گرم و تکمیل ابنیه فنی از پشت کارخانه سیمان اردستان عبور می‌کند و سبب کوتاه شدن 6.5 کیلومتری مسیر اردستان به اصفهان و حذف 3 نقطه حادثه‌خیز می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان با بیان اینکه در این محور تاسیساتی از قبیل پایه تیر برق، پایه مخابرات و عبور لوله گاز و شبکه آب اردستان و اراضی کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: مکاتبات لازم در این مورد برای رفع آنها صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه در سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: این محور به طول 9.5 کیلومتر و عرض تمام شده 11 متر و با عرض روکش آسفالت 7.5 متر است که در حال حاضر 5 کیلومتر از مسیر از سمت زواره به سمت اردستان در دست اجرا است.

پورشفیع اظهار داشت: عملیات خاکبرداری و خاکریزی، احداث ابنیه و اجرای قشر زیر اساس در دست اجرا و قسمتی از مسیر آماده اجرای آسفالت است که پیمانکارطرح در حال حاضر مصالح را تهیه می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح تاکنون 13 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل 85 میلیارد ریال است، افزود: برای زیرسازی بخشی از مسیر در اعتبارات تملک دارایی شهرستان مبلغ 7 میلیارد ریال دیده شده و قراردادی که با پیمانکار برای عملیات خاکبرداری و خاکریزی منعقد شده بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان تصریح کرد: برآورد روکش آسفالت 5 کیلومتر از این مسیر که آماده‌سازی آن صورت گرفته است بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

 

انتهای پیام/س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.