به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عزیزالله قربانی معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از تفویض اختیارات بیشتر به شرکتهای استانی شهرکهای صنعتی باهدف حمایت حداکثری از متقاضیان و سرمایه گذاران در راستای ارتقای تولید کالا و افزایش اشتغال در شهرکها و نواحی صنعتی خبرداد.
وی با بیان اینکه فراهم سازی زمینه کارآمدی و ارتقای رقابت پذیری واحدهای صنعتی در راستای بهبود فضای کسب و کار از اولویتهای این سازمان است، گفت: شهرکهای صنعتی مهمترین بستر زیرساخت تولید کالای ایرانی محسوب میشود و به همین دلیل نیز باید با ارتقای خدمات به صنعتگران برای تحقق این هدف مهم تلاش کنیم.
قربانی با بیان اینکه در ۸۰۳ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور کار واگذاری زمین به متقاضیان انجام میشود، گفت: بیش از ۷۳ هزار قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرکها و نواحی صنعتی کشور منعقد شده که درقالب این قراردادها افزون بر ۳۳ هزارهکتار زمین واگذارشده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت زیرساختها در اکثر شهرکهای صنعتی مناسب است و اغلب شهرکها و نواحی صنعتی که در آن واگذاری زمین صورت گرفته دارای امکانات زیربنایی است و در مناطقی که این شرایط کاملا مهیا نیست تلاش شده تا با قید فوریت در برنامه عملیاتی شرکت شهرکهای صنعتی استانها مورد توجه و تامین قرار گیرد.
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۱ هزارو ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده اند، گفت: با فعالیت این واحدها برای حدود ۷۲۹ هزارنفر اشتغال ایجادشده است.
وی همچنین از ساخت و ساز افزون بر ۳۰ هزارواحد تولیدی و صنعتی در شهرکهای صنعتی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد، حدود ۳۵۴۱ واحد درمرحله نصب ماشین آلات و بیش از ۹۶۲۷ واحد نیز درمرحله نصب سوله قراردارد.
قربانی از دیگر برنامههای این سازمان را احیای واحدهای صنعتی راکد و بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید اعلام کردوگفت:در این زمینه برنامه پایش مستمرواحدهای صنعتی ورفع مشکلات آنها انجام خواهدشد.
وی در ادامه با بیان اینکه طرح شناسایی ظرفیت و توانمندیهای واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی استانها آغاز شده است گفت: در قالب این طرح، آمارگیری از مشخصات واحدهای صنعتی انجام میشود.
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تقویت و ارتقاء فرهنگ مصرف کالای ایرانی با معرفی برندها، فعال سازی گروههای دانش آموزی و دانشجویی برای خرید محصولات داخلی، ایجاد مراکز فروش محصولات ایرانی، تقویت بازارهای محلی، راه اندازی بازارهای مناسبتی با تخفیف، توسعه خدمات نرم افزاری صنایع کوچک، تقویت مراکز تحقیقات بازارو اجرای طرح هدفمند سازی تولید با محور صادرات به ۱۵ کشور همسایه از دیگر برنامههای امسال سازمان اعلام کرد.
انتهای پیام/ر