مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: برخی از تبلیغات تور‌های گردشگری درفضا‌های مجازی قابل اعتماد نیستند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد کاظم بهادری پور مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اداره کل میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اظهار کرد: بعضا شاهد مراجعه افرادی هستیم که از تور‌های بدون مجوز شکایت دارند که این افراد از طریق تبلیغات در فضا‌های مجازی همچون اینستاگرام با این نوع تور‌ها آشنا شده و پس از شرکت در تور‌ها و مواجه شدن با ارائه نامطلوب خدمات، احساس ناامنی، رعایت نشدن اصول اخلاقی، سوءاستفاده و کلاهبرداری به مراجع قانونی مراجعه و تقاضای رسیدگی دارند.

وی هشدار داد عموم مردم و بویژه جوانان باید در انتخاب تور‌ها و برنامه سفر کاملا هوشیار و مراقب بوده و هرگونه تور‌های داخلی اعم از زیارتی، طبیعت گردی و یا تور‌های مقاصد خارجی را از دفاتر یا شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از این اداره کل خریداری و با آن‌ها قرارداد منعقد کنند.

محمد کاظم بهادری پور اضافه کرد: قرارداد‌های موجود در دفاتر و شرکت‌های مجوزدار دارای تیپ سازمانی شامل ۳۵ ماده و ۱۴ تبصره است که رعایت مفاد آن برای مجری تور و مسافر لازم است.

وی همچنین به تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مجوز دار در سطح استان فارس اشاره کرد و گفت:: در راستای حمایت از اشتغال جوانان، توسعه بیشتر صنعت گردشگری و خدمات رسانی مطلوب‌تر به گردشگران و مسافران در سالیان اخیر شاهد تأسیس دفاتر بیشتری در سطح استان بوده ایم به طوری که تعداد دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی از ۱۴۶ واحد در سال ۹۴ به ۲۱۵ واحد تا سال جاری افزایش یافته است.

مسئول نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فارس نیز تصریح کرد: بر اساس آئین نامه ناظر برفعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی این دفاتر مجری امور اقامت و مهاجرت نیستند و مجوزی برای انجام این امور ندارند.

به گفته بهادری پور عمده فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، انجام خدمات مربوط به سفر‌های سیاحتی و زیارتی در داخل کشور، خدمات مربوط به سفر‌های خارجی، برنامه ریزی و اجرای تور‌های گردشگران خارجی به داخل کشور از قبیل: رزرو هتل و محل اقامت، تهیه بلیط، انجام ترنسفر فرودگاهی و راهنما است.

بهادری پور اضافه کرد: واحد رسیدگی به شکایات این اداره کل آمادگی دارد تا شکایات مسافران از تور‌های مختلف را رسیدگی و با کمک و همراهی عموم نسبت به شناسایی افراد یا واحد‌های بدون مجوز و جلوگیری از فعالیت آن‌ها اقدام کند.

گفتنی است، فهرست خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز در سایت اداره کل میراث فرهنگی فارس به نشانی www.farschto.ir درج و رسیدگی به شکایات یا درخواست مراجعین با شماره تلفن ۳۲۲۴۴۰۶ انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن

به تبلیغات تور‌های گردشگری در فضا‌های مجازی اعتماد نکنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار