رئیس سازمان اطلاعات داخلی انگلیس امروز اعلام کرد در دوازده ماه گذشته ۱۲ حمله تروریستی در این کشور خنثی شده است.

در یک سال گذشته 12 حمله تروریستی در انگلیس خنثی شده‌ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، اندرو پارکر، رئیس ام‌آی‌5 (سازمان اطلاعات داخلی انگلیس) امروز طی سخنانی در همایش امنیتی برلین، اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور در یک سال گذشته، 12 حمله تروریستی را ناکام گذاشته اند. پارکر افزود با این حال، پیروزی بر گروه (وهابی-صهیونیستی) داعش که تاکنون حملات تروریستی زیادی را در کشورهای اروپایی و دیگر نقاط جهان انجام داده، مستلزم توجه بیشتری از سوی جامعه بین الملل است. رئیس ام‌آی5 افزود گروه تروریستی داعش با وجود متحمل شدن شکست های سنگین در منطقه خاورمیانه همچنان به طراحی حملات تروریستی در دیگر نقاط جهان ادامه می دهد.

پارکر در این باره گفت تنها در انگلیس و پس از حمله تروریستی در وست‌مینستر که ماه مارس سال گذشته میلادی (2017) به وقوع پیوست، نیروهای امنیتی این کشور موفق شده اند 12 حمله برنامه ریزی شده توسط گروه تروریستی داعش را خنثی کنند.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است اندرو پارکر دسامبر گذشته گفته بود نیروهای امنیتی انگلیس در 12 ماه منتهی به این ماه، 9 حمله تروریستی را ناکام گذاشتند.

سال 2017 میلادی، 5 حمله تروریستی در انگلیس به وقع پیوست. ماه مارس یک فرد سوار بر خودروی خود به داخل جمعیت بر بالای پل وست‌مینستر هجوم برد. وی قصد داشت وارد محوطه کاخ وست‌مینستر شود. ماه مه، نیز انفجار تروریستی در سالن کنسرت «منچستر» در جریان کنسرت یک خواننده آمریکایی، دست کم 22 کشته و بیش از 60 زخمی بر جا گذاشت. دو حمله تروریستی دیگر نیز ماه ژوئن در شهر لندن، پایتخت انگلیس، به وقوع پیوست. در هر دوی این حملات، عاملان تروریستی با خودروی خود جمعیت حاضر در محل را زیر گرفتند. ماه سپتامبر گذشته نیز یک بمب در ایستگاه متروی لندن منفجر شد. بر اثر این انفجار که در ایستگاه گرین پارسونز به وقوع پیوست، چندین نفر زخمی شدند.
انتهای پیام/

خنثی شدن 12 حمله تروریستی در انگلیس در یک سال گذشته

برچسب ها: انگلیس ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار