رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت:در تمامی فعالیت‌ها بهتر از بخش خصوصی مالیات را پرداخت کرده‌ایم.

ستاد اجرایی فرمان امام بهتر از بخش خصوصی مالیات خود را پرداخت کرده است/برای حل مشکلات کشور نهضتی مبتنی بر انسجم ملی شکل بگیردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم بهره برداری از اولین کارخانه تولید انبوه فرآورده های سلولی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: بهره برداری از این کارخانه سندی بر توانایی کشور و اتکا به جوانان و نخبگان است.

وی با تاکید بر اینکه در عمده مولفه های حکومتی در بهترین وضعیت قرار داریم و بی جهت یاس را در مردم ایجاد می کنیم، افزود: بگو مگوهایی که در جریانات سیاسی اتفاق می افتد، بیشتر شوخی است و برخی را مضطرب می کند البته ممکن است دشمنان آن را جدی بگیرند.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  گفت: در سال ۵۶ حدود ۳۰ میلیون جمعیت داشتیم و ۵ میلیون بشکه نفت هم می فروختیم، براساس گزارش بانک جهانی آن زمان ۴۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق بوده اند.

وی تصریح کرد: براساس گزارش بانک جهانی در سال ۹۳ با ۸۰ میلیون نفر جمعیت و فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت، ۹ و نیم درصد جمعیت کشور زیر خط فقری هستند؛ یعنی زمانی که ۳۰ میلیون جمعیت داشتیم نزدیک ۱۴ میلیون نفر زیر خط فقر و اکنون که ۸۰ میلیون هستیم حدود ۷ و نیم میلیون زیر خط فقر داریم.

مخبر با تاکید بر اینکه کشور پتانسیل های زیادی دارد و نباید موج منفی به مردم بدهیم، گفت: برای حل معضلات کشور از جمله بیکاری فقط یکی از نعمات و پتانسیل های بزرگ کشور کافی است و شرط تحقق این امر شکل گیری نهضتی مبتنی بر انسجام ملی در کشور است.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به برخی پتانسیل های کشور، یادآور شد: ۲۷۰۰ کیلومتر به دریا دسترسی داریم؛ ۹۵ درصد زغفران دنیا در اختیار ماست و ۸ میلیارد دلار بازار زعفران در جهان گردش مالی دارد که سهم ما فقط ۵۰۰ میلیون دلار است.

وی گفت: در صنایع دستی به لحاظ تنوع رتبه اول را داریم و از نظر حجم تولید در جایگاه هشتم هستیم؛ حدود ۳۰ میلیارد دلار هم گردش مالی این بازار است و ما فقط ۵۰۰ میلیون دلار استفاده می کنیم؛ کشورمان این همه نعمت دارد چرا باید در مردم برای ایجاد ۵ میلیون شغل اضطراب ایجاد کنیم.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: در تمام کشورهایی که به رشد خوبی در پیشرفت دست یافته اند، دو محور مشترک یعنی اتکا به شرکت های کوچک و دانش بنیان وجود دارد.

وی تاکید کرد: در ستاد اجرایی فرمان امام از هیچ رانتی استفاده نکرده ایم در هیچ مناقصه ای هم با عنوان اینکه ما ستاد اجرایی هستیم، ورود نکردیم؛ هیچ حضوری هم در واگذاری های اصل ۴۴ غیر از یک مورد نداریم.

مخبر با تاکید بر اینکه در واگذاری های اصل ۴۴ حتی یک سهم خریداری نکرده ایم٬ افزود: تمامی فعالیت های این ستاد جنبه تاسیسی دارند و رویکردمان هم غیر ماندگاری بوده است؛ برای مثال در سال ۹۳ صد و چهار شرکت داشتیم در سال ۹۴ این تعداد را به ۸۵ شرکت در ۹۵ به ۶۵ شرکت و در ۹۶ به ۶۰ شرکت رساندیم، البته مصمم هستیم در سال ۹۷ این شرکت ها را به ۵۰ عدد کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در تمامی فعالیت ها بهتر از بخش خصوصی مالیات را پرداخت کرده ایم٬ ادامه داد: براساس اظهارات مسئول مالیات کشور یکی از بهترین دستگاهها در مورد پرداخت مالیات، ستاد اجرایی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در برخی از فعالیت ها از جمله ساخت و سازها هم براساس قانون می توانستیم هزینه ها را به حساب مالیات ها بگذاریم و دیگر مالیاتی ندهیم اما اینکار را نکردیم.

وی تاکید کرد: با بخش خصوصی هیچ رقابتی نداریم، آمادگی کامل داریم تا در همه فعالیت هایمان هر بخش خصوصی که خواهان آن فعالیت است، آن را واگذار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در ستاد اجرایی چارچوبی را برای خودمان تعیین کردیم، افزود: براساس این چارچوب باید فعالیت هایمان در محدوده اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اشتغال زایی باشد و تا کنون بیش از ۴۵۰ هزار فرصت شغلی به ویژه در مناطق محروم ایجاد کرده ایم.

مخبر با اشاره به استفاده از ظرفیت های جوانان در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اضافه کرد: هیچ کاری نبوده که اراده کنیم و نتوانیم آن را انجام دهیم؛ یکی از سران کشورهای اروپایی پیش از اینکه مقام بگیرد به من گفت تحریم ها مشکلی برای ایران ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار