بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) خواستار توقف روند ثبت نام رای دهندگان شد و اعلام کرد نصب برچسب انتخاباتی در کپی تذکره زمینه تقلب را فراهم می‌کند.

طرح جدید انتخاباتی، زمینه تقلب را فراهم می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) خواستار توقف روند ثبت نام رای دهندگان شد و اعلام کرد نصب برچسب انتخاباتی در کپی تذکره زمینه تقلب را فراهم می‌کند.

یوسف رشید٬ رئیس اجرایی این کمیسیون امروز طی یک نشست خبری در کابل گفت: نصب برچسب در کپی تذکره‌ها زمینه تقلب گسترده را فراهم می‌کند و کمیسیون انتخابات روند ثبت نام رای دهندگان را به گونه موقت متوقف کند.

وی همچنین از کمیسیون انتخابات خواست که برای مشروعیت بخشیدن به انتخابات، بانک معلومات ایجاد کند و اطلاعات بیشتری را در اختیار مردم قرار دهد.

به گفته رشید٬ سران دولت نباید از انتخابات استفاده ابزاری کنند و باید در چنین برهه حساسی٬ اختلاف‌هایشان را کنار گذاشته و بر شفافیت انتخابات پیش رو تمرکز نمایند.

نصب برچسب در کپی تذکره جنجال‌های زیادی را در این کشور به دنبال داشته است. شهلا حق پرست٬ سرپرست دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان در پیوند به این قضیه دو روز پیش استعفا داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار