دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۲۳ هزار و ۹۴۲ طرح عمرانی و غیر عمرانی توسط تمام رده‌های سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان در راستای محرومیت زدایی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار سید ضیاء الدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در نخستین همایش تجلیل و تکریم شبانان و گله داران عشایر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این تعداد طرح با اعتبار افزون بر ۳۳۸ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان در این استان اجرا شده است.

وی بیان کرد: این طرح‌ها توسط نیروی زمینی سپاه، قرارگاه قدس، سپاه سلمان، نیروی دریایی سپاه، نیروی هوا فضای سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و گروه‌های مردمی در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: با همه مشکلاتی که در بحث بودجه و اعتبارات بود سپاه پاسداران توجه خاصی به سیستان و بلوچستان داشته است.

وی گفت: همچنین پنج هزار و ۳۵۹ خانه محروم توسط سپاه پاسداران به منظور رفع محرومیت در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: هزار و ۴۱۷ هکتار از زمین‌های سیستان و بلوچستان با ماشین آلات سپاه برای کشاورزی تسطیع شده است.

سردار حزنی بیان کرد: همچنین ۴۷۵ مسجد توسط سپاه در سیستان و بلوچستان ساخته شد.

وی افزود: لایروبی قنوات، حفر چاه، آبرسانی و برق رسانی، ساخت راه روستایی، خانه‌های عالم، سیل بند و استخر پرورش ماهی توسط تمام رده‌های سپاه در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۹ هزار و ۷۹۱ سبد جهیزیه به اقشار ضعیف سیستان و بلوچستان توسط سپاه اهدا شد.

وی بیان کرد: هزار واحد مسکونی مددجویی در سیستان و بلوچستان نیز توسط سپاه ساخته می‌شود.

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عشایر وظایف خودشان را در بحث اقتصاد مقاومتی به خوبی انجام داده اند.

سردار حزنی اظهار داشت: به طور متوسط ۲۵ درصد پروتئین کشور توسط عشایر تامین می‌شود.

وی ادامه داد: عشایر سربازان راستین اقتصاد مقاومتی هستند و تا کنون به خوبی در این عرصه درخشیده اند.

وی بیان کرد: عشایر نگهبانان مرز‌های جمهوری اسلامی هستند و از مرز‌ها در برابر توطئه‌های دشمنان حراست می‌کنند.

وی افزود: سرمایه‌های اصلی نظام و انقلاب را مردم و بویژه عشایر، ساکنان روستا‌ها و مناطق دورافتاده تشکیل داده اند که باید خواسته‌های آن‌ها مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های جوامع روستایی و عشایری نبود امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز آنهاست.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور نیز در این نشست گفت: سپاه پاسداران ۲۲۵ هزار عشایر کشور را مسلح کرده است که تقریبا هزار گردان را شامل می‌شوند.

سردار نصرت الله سیف اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا کسی جرات ندارد که عشایر را مسلح کند، اما سپاه پاسداران با توجه به وفاداری این عزیزان به انقلاب اسلامی و پاسداری از مرز‌ها چنین اقدامی را انجام داده است.

وی بیان کرد: برای رویارویی با آمریکا و ایادی وابسته به آن تنها همین تعداد عشایر مسلح در کشور کافی است.

وی افزود: عشایر دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به جوانان خودشان بازگو کنند.

وی تصریح کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی تمام پزشکان کشور از بنگلادش و سایر کشور‌های دنیا بودند، اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سراسر ایران پر از پزشکان متخصص، مراکز علمی و آموزشی شده است.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی دورترین نقاط روستایی و عشایری کشور از پزشکان متخصص برخورداراند.

سردار سیف بر شکوفایی ظرفیت‌های عشایر برای تامین پروتئین و خودکفایی کشور در این زمینه تاکید کرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در بحث آموزش عشایر توجه ویژه‌ای داشته باشد و امکانات آموزشی بیشتری را به این عزیزان ارائه کند.

انتهای پیام/ع

سفر دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه به سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: سپاه ، محرومیت زدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار