مجمع سالیانه هیات فوتبال استان سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز با حضور رئیس فدراسیون فوتبال کشور در سالن جلسات موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور در این جلسه اظهار داشت: فوتبال پدیده‌ای است که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست، زیرا جذابیت‌های آن به حدی است که بسیاری از مسائل دیگر را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی کشور‌های دنیا قدرت خودشان را با فوتبال به جهانیان نشان می‌دهند، ادامه داد: به راستی اگر امروز رادیو و تلویزیون همچنان در خانه‌ها وجود دارد به واسطه وجود فوتبال است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور گفت: در حال حاضر وضعیت فوتبال کشور بسیار مطلوب است، زیرا هر ۵ تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی را ه. پیدا کردند و روند رو به رشد آن‌ها همچنان ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه احتمالا در روز یکشنبه هفته آینده اعضای تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان با رئیس جمهور دیدار دارند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تیم‌های فوتبال ساحلی و همچنین فوتسال کشورمان در سطح جهانی مطرح هستند.

تاج تصریح کرد: از همین در تلاش هستیم تا این جایگاه را از دست ندهیم و با حمیت و برنامه ریزی از این تیم‌ها روز به روز پیشرفت بیشتری داشته باشیم و به رده‌های بالاتر صعود کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان در زمینه فوتبال ساحلی و همچنین فوتسال بانوان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، بیان داشت: از همین رو فدراسیون فوتبال همه تلاش خود را برای حمایت از این رشته‌ها در سیستان و بلوچستان به کار می‌بندد.

رییس فدراسیون فوتبال کشور با اشاره به اینکه این استان استعداد‌های بسیار خوبی در زمینه فوتبال دارد، اما متاسفانه، چون در لیگ‌ها حضور ندارند، دیده نمی‌شوند، افزود: البته برنامه ریزی‌های برای کشف استعداد‌های ناشناخته در کشور در حال انجام است که امیدواریم هرچه زودتر به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر لزوم آموزش ادامه داد: اگر آموزش در کشور نهادینه شود توسعه ما قطعی است از همین رو با وزارت آموزش و پرورش کشور تفاهم نامه‌ای منعقد خواهد شد تا هماهنگی‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.

تاج با اشاره به اینکه به شخصه ارزیابی مثبتی از وضعیت ورزش در سیستان و بلوچستان دارم، خاطر نشان کرد: اعتبار توسعه زیرساخت ورزش کشورحدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که سهم استان سیستان و بلوچستان از این مقدار ۳۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم سیستان و بلوچستان بتواند یک تیم در لیگ برتر داشته باشد، تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های خوبی در زمینه فوتبال ساحلی و ورزش بانوان دارد که مسئولان استانی باید به این موضوع توجه بیشتری داسته باشند.

انتهای پیام/ع

سفر رییس فدراسیون فوتبال کشور به زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار