روبیفن و ریتالین توسط پزشک یا روانپزشک و برای درمان کاهش توجه کودکان، اختلالات خواب شدید، درمان عدم تمرکز و اختلالات خلقی تجویز می‌شود. 

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نشانه تناسب وزن چیست؟ 

چاقی و اضافه وزن از مشکلات شایع در جهان امروز هستند، اگر شما هم نگران اضافه وزن خود هستید بهتر است بدانید که با یک نخ می‌توانید از تناسب اندام خود اطمینان یابید.

تنها کافی است از سر تا نوک پایتان را با نخ اندازه بگیرید، سپس نخ بدست آمده را از وسط دو نیم کرده و دور شکم خود را با آن اندازه بگیرید. اگر نخ دو نیم شده توانست دور شکم شما را کامل احاطه کند شما از تناسب اندام برخوردار هستید؛ در حقیقت برای نداشتن اضافه وزن دور کمر شما باید از نصف قدتان کمتر باشد.

تشخیص اضافه وزن با یک نخ/ خطر قرص هایی که نمره می آورند/ چرا فست فود نخوریم؟ / توصیه ای مهم به روزه داران

خطر مصرف روبیفن 

با نزدیک شدن به ایام امتحانات پایان ترم، بعضی از دانش آموزان و دانشجویان برای کسب نمره قابل قبول دست به هر کاری می‌زنند؛ مصرف قرص‌های روبیفن یا ریتالین که به قرص‌های شب امتحانی معروف اند یکی از این کارهاست.

روبیفن و ریتالین توسط پزشک یا روانپزشک و برای درمان کاهش توجه کودکان، اختلالات خواب شدید، درمان عدم تمرکز و اختلالات خلقی تجویز می‌شود، از آن جایی که این دارو‌ها می‌توانند تمرکز را کمی بیشتر کنند، برخی از افراد برای مطالعه‌های شب امتحانی به این داروها روی  می‌آورند در حالی که پزشکان معتقدند این دارو به شدت فرد را وابسته به خود می‌کند و بعد از مدتی کوتاه افراد برای اثرگذاری مطلوب باید دوز بیشتری از آن‌ها را مصرف کنند.

این دارو برای افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، مناسب نیست؛ همچنین می‌تواند اضطراب، تنش و آشفتگی را تشدید کند.

تشخیص اضافه وزن با یک نخ/ خطر قرص هایی که نمره می آورند/ چرا فست فود نخوریم؟ / توصیه ای مهم به روزه داران

مشکلات  کبد چرب 

کبد یکی از اندام‌های حیاتی بدن انسان است که به دلایل وظایف گوناگونی که بر عهده دارد بیشتر در معرض بیماری‌هاست، یکی از این مشکلات، بیماری کبد چرب است که به دلیل داشتن رژیم‌های غذایی ناسالم و پرچرب یا مصرف الکل در افراد ایجاد می‌شود.

گسترش این بیماری خاموش در بدن علاوه بر اینکه ناراحتی‌هایی را برای فرد ایجاد می‌کند، احتمال ابتلا به مشکلات جدی‌تر برای کبد نظیر سیروز کبدی را افزایش می‌دهد و خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و پرفشاری خون را بیشتر خواهد کرد.

مصرف فیبر، خودداری از استعمال دخانیات، پرهیز از غذا‌های پرچرب و انتخاب یک روغن مناسب برای غذا می‌توانند خطر ابتلا به کبد چرب را کاهش دهند.

آسیب به سیستم گوارشی با فست فودها 

متخصصان تغذیه مصرف غذا‌های فست فودی را توصیه نمی‌کنند؛ در حالی که خوردن این نوع از غذا‌ها به یک عادت در میان افراد تبدیل شده است.

بیشترین ضرر غذا‌های فست فودی آسیب به سیستم گوارشی انسان است، زیرا این غذا‌ها با وجود داشتن کربوهیدرات، فیبر چندانی ندارند، قند جذب شده از کربوهیدرات‌ها موجب افزایش ناگهانی قند خون می‌شود و لوزالمعده ناچار می‌شود انسولین زیادی را در بدن آزاد کند؛

مصرف مداوم غذا‌های فست فودی موجب می‌شود بدن به افزایش ناگهانی انسولین به تدریج بی توجه شود و واکنش کمتری به جهش انسولین نشان دهد؛ امری که احتمال ابتلا به دیابت را به شدت افزایش می‌دهد.

تشخیص اضافه وزن با یک نخ/ خطر قرص هایی که نمره می آورند/ چرا فست فود نخوریم؟ / توصیه ای مهم به روزه داران

نوشیدن آب سرد هنگام افطار ممنوع!

برای روزه داری در ماه مبارک رمضان رعایت برخی نکات تغذیه‌ای ضروری است تا علاوه بر سخت نبودن روزه گرفتن به سلامت انسان هم آسیبی نرسد.

یکی از این نکات تغذیه‌ای، خودداری از بازکردن روزه با آب و نوشیدنی‌های سرد است؛ پزشکان معتقدند معده افراد روزه دار بر اثر گرسنگی با افزایش دما و حرارت مواجه  می‌شود؛ این جاست که  نوشیدنی‌های سرد،  معده را با کاهش دمای شدید مواجه می‌کنند که این امر موجب بروز مشکلات گوارشی و هضم نامناسب غذا خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
میگن قیمت گرون نشده مگه میشه ؟؟؟من دیروز گوشت شقه ی 37هزارتومن خریدم 47هزار تومن
هندونه کیلو 1000تومن خریدم 1500تومن
بابا ی فکری ب حال این گرونی کنید
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
میگن قیمت گرون نشده مگه میشه ؟؟؟من دیروز گوشت شقه ی 37هزارتومن خریدم 47هزار تومن
هندونه کیلو 1000تومن خریدم 1500تومن
بابا ی فکری ب حال این گرونی کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام .بنده ۳۱ ساله هستم ،فارغ التحصیل فوق لیسانس ریاضی محض_آنالیز از تبریز می باشم،اما #بیکار و# مجرد می باشم .به هر اداره و کارخانجات مراجعه می کنم کسی پاسخگو نیست(#فقر و# گرسنگی در خونه ی ما داد میزنه دیگر زندگی برام سخت تر شده چه طور در همچین زندگی روزه بگیریم.خدایا به خودت قسم میدم حافظ و نگهبان زندگی ما باش....) .لطفا مسئولان چاره ای بیندیشند.باتشکر(علی نامی از تبریز)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
نگران نباش
آخرین اخبار