به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی بیانیه اعلام شده از سوی خانه روابط عمومی، 27 اردیبهشت ماه، فرصت مغتنمی دانسته شده برای تبیین اهمیت، جایگاه و کارکردهای روابط عمومیها که میتواند تأثیرات بسزایی را در تسهیل امور مردم و ارتباط آنان با سازمانها برجای بگذارد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: روابط عمومی، حرفهای رو به رشد است که میتواند در خدمت تقویت و اجرای اندیشههای فرهنگی و ارتباطی مثل اخلاق، تفاهم، توسعه گفت و شنود، تقویت پاسخگویی، ارتقای رضایتمندی و افزایش مشروعیت عملکردی باشد و این، یک ظرفیت بزرگ است که میتواند آگاهی را افزایش دهد و خواستهها، تمایلات و انتظارات مخاطبان را به شکل سازمان یافتهای در اختیار تصمیمسازان و تصمیمگیران قرار دهد.
در این بیانیه با اشاره به اینکه اکنون روابط عمومی در کشور ما هفتمین دهه حیات خود را سپری میکند و دورانی پر فرازونشیب و افت و خیز را طی کرده آمده است: در این مدت، اندوختههای ارزشمندی در حوزه روابط عمومی رقم خورده است، شکلگیری قریب به 10 هزار واحد روابط عمومیها، ایجاد نهادهای مدنی ملی و استانی، راهاندازی دورههای آموزش روابط عمومی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، تبیین برخی از ظرفیتهای این حرفه، وجود نشریات و مؤسسات تخصصی، برگزاریهای همایشهای ملی و بینالمللی و انتشار صدها عنوان کتاب، عمدهترین دستاوردهای "هنر هشتم" به حساب میآیند.
در بخش دیگری از بیانیه ضعف آموزش دانشگاهی، عدم راهاندازی دوره دکتری روابط عمومی، فقدان منشور اخلاقی روابط عمومی خاص ایران، نبود حمایت کافی از نهادهای مدنی، ضعف بدنه کارشناسی و مدیریتی، دیدگاه غیرتخصصی مدیران ارشد نسبت به اهمیت و کاربردهای روابط عمومی، عدم طراحی الگوی بومی روابط عمومی و ... نمونههایی از کاستیها و ضعفها در حوزه روابط عمومی قلمداد شده است.
در بخش پایانی بیانیه آمده است: اگر کاستیها با حمایت متولیان و مسئولان برطرف شود، میتوان امید داشت مقولههای مهمی همچون سامانبخشی افکار عمومی و تأمین رضایت عمومی در سایه عملکرد مؤثر روابط عمومیها توسعه یابد و شاهد آن باشیم که دولت، با درایت و آیندهنگری و تعامل آگاهانه و پیشتازانه با افکار عمومی و بهویژه بهرهگیری از توان و ظرفیت روابط عمومیها مسیر حرکت به سوی توسعه متوازن و همه جانبه ملت شریف ایران را هموار میسازد.
انتهای پیام/