در پی تشدید تنش‌های میان ترکیه و رژیم صهیونیستی، لایحه به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه در دوران امپراتوری عثمانی به کنست ارائه شد.

ارائه لایحه به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه به پارلمان رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، در پی تشدید تنش‌های میان ترکیه و رژیم صهیونیستی، به دلیل قتل عام تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه توسط نظامیان اسرائیلی، لایحه به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه در دوران امپراتوری عثمانی به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه شد.

به نقل از جروزالم پست، عضو کنست که این لایحه را پیشنهاد داده است، نسل کشی ارامنه در دوران حکومت عثمانی را یک واقعیت تاریخی خواند که تاکنون از سوی 29 کشور جهان به رسمیت شناخته شده است. این عضو کنست مدعی شد: «ما درس اخلاق را از قصاب ترکیه‌ای یهودی ستیز نمی پذیریم؛ کسی که هر روز هزاران کُرد را در شمال غرب سوریه بمباران می کند و کشورش مسئول کشتار ارمنی ها و اقدامات وحشتناک در قبال آشوری هاست».

اسپوتنیک می افزاید گزارش ها حاکی از آن است که یکی دیگر از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب لیکود نیز قصد داشته لایحه مشابهی را به کنست ارائه کند.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است بر اساس برآوردهای مختلف، بیش از یک میلیون ارمنی در دوران حکومت عثمانی و در جریان جنگ جهانی اول، کشته شدند و یا بر اثر گرسنگی جان خود را از دست دادند. ترکیه همواره اتهامات درباره نشل کشی ارامنه را به شدت رد می کند و مدعی است قربانیان این قتل عام هم ارمنی و هم ترکیه‌ای بودند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در واکنش به سرکوب وحشیانه تظاهرکنندگان فلسطینی ساکن نوار غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در روز افتتاح سفارت آمریکا در شهر قدس اشغالی، سفرای این کشور را از آمریکا و سرزمین های اشغالی فراخواند. ترکیه همچنین کنسول رژیم صهیونیستی در شهر استانبول را از این کشور اخراج کرد. تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل، موجی از انتقادها را در سطح بین المللی به همراه داشته است.

نظامیان رژیم صهیونیستی در تظاهرات روز دوشنبه گذشته، بیش از 20 فلسطینی از جمله یک کودک خردسال 8 ماهه را به شهادت رساندند. سرکوب وحشیانه تظاهرکنندگان فلسطینی در چند روز اخیر، همچنین به زخمی شدن بیش از 2400 نفر انجامیده است.
انتهای پیام/

احتمال به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه از سوی اسرائیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار