به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر باقری دستیار ویژه راه و شهرسازی گفت: در بحث ایمنی جادهها رویکرد برخی استانها منفعلانه است و در صورت بروز حوادث جلسات مربوط تشکیل میشود، در حالیکه حضور استاندار در این جلسه موضع فعال استان سیستان و بلوچستان را برای ایمن سازی جادهها نشان میدهد.
باقری در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل استان استان سیستان و بلوچستان با ضروری خواندن اعمال قوانین بازدارنده توسط پلیس، نصب دوربینهای هوشمند کنترل سرعت، استقرار و احداث مراکز امداد و نجات و اورژانس در مکانهای مناسب و احداث مجتمعهای بین راهی را برای کاهش تصادفات جادهای مهم برشمرد
وی با بیان اینکه تبلیغات صدا و سیما باعث شده است حجم مسافرتها به برخی استانها بیشتر از بقیه استانها باشد، نقشه صدا و سیما را در معرفی جاذبههای گردشگری سایر استانها به منظور تشویق گردشگران برای سفر به این استانها و پیشگیری از ترافیک سنگین و وقوع حوادث تلخ جاده ای، تاثیر گذار و حائز اهمیت ذکر کرد.
وی با بیان اینکه توسعه بنادر باعث افزایش تردد خودروهای ترانزیتی در جادهها و ترافیک جادهای میشود، توسعه ریلی را برای انتقال کالاهای ترانزیتی و موثر در کاهش ترافیک جاده ای، مناسبترین راه برشمرد
استاندار سیستان و بلوچستان هم در این جلسه، با اشاره به وسعت ۱۱ و چهاردهم درصدی استان گفت: سیستان و بلوچستان یک و ۴ دهم درصد از بزرگراههای کشور را دارا میباشد که در، این زمینه سی و یکمین استان کشور است.
محبی افزود: ۴۰۵ هزار نفر جمعیت روستاهای استان فاقد راه هستند که به دلیل پراکندگی روستاها هزینه بالایی برای احداث راههای روستایی مورد نیاز است.
استاندار افزود: مهمترین عامل ماندگاری و توسعه روستاها و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها، احداث راههای روستایی است.
محبی همچنین با اشاره به توسعه بندر چابهار و افزایش ترددات خودروهای ترانزیتی در محور چابهار_زاهدان_میلک تصریح کرد: ۷۰درصد تصادفات استان در این محور رخ میدهد که وزارت راه و شهرسازی باید برای تکمیل هرچه سریعتر این بزرگراه، توجه بیشتری به استان داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات استان به صورت رخ به رخ و با آمار تلفات جانی بالا رخ میدهد، احداث بزرگراه ها، اصلاح نقاط حادثه خیز و فرهنگ سازی رانندگی ایمین را برای کاهش تصادفات جادهای مهم برشمرد.
انتهای پیام/ع