یکی از مقامات ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین از رویکرد نماینده آمریکا در سازمان ملل بویژه درباره تحولات اخیر غزه انتقاد کرد.

مقام فلسطینی: هیلی مدیر مدرسه دنیا نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد فلسطینی روز چهارشنبه نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به سخنان اخیر هیلی درباره یادداشت اسامی کشورهای که از واشنگتن حمایت نمی‌کنند گفت فکر نمی‌کنم او، خانم مدیر مدرسه دنیا باشد.

حنان عشراوی، عضو مجلس قانونگذاری فلسطین و از مقامات ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین در جمع خبرنگاران در سازمان ملل اعلام کرد: نماینده آمریکا در سازمان ملل از روش‌هایی مانند تهدید کردن و تحت فشار قرار دادن و اجبار و غیره در این سازمان استفاده می‌کند بویژه با بیان اینکه اسامی کشورهای غیرحامی آمریکا را یادداشت خواهد کرد. فکر نمی‌کنم مردم او را به عنوان مدیر مدرسه دنیا انتخاب کرده باشند.

نمایندگان آمریکا در سازمان ملل از اظهارنظر فوری درباره اظهارات عضو سازمان آزادی بخش فلسطین خودداری کردند.

به گزارش رویترز  سال گذشته نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در بدو ورودش به این سازمان  هشدار داد او اسامی کشورهای را که از واشنگتن حمایت نمی‌کنند، یادداشت خواهد کرد. هیلی این سخنان را پیش از رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل در ماه دسامبر سال گذشته میلادی دوباره تکرار کرد. در آن رای‌گیری بیش از 120 کشور خواستار صدور قطعنامه‌ای شدند تا از آمریکا بخواهد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را پس بگیرد.

وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد: همزمان با افتتاح ساختمان جدید سفارت آمریکا در قدس ده‌ها فلسطینی در درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی بر اثر شلیک گلوله در نوار مرزی غزه به شهادت رسیدند. شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه جلسه‌ای برای بررسی تحولات اخیر در غزه تشکیل داد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در این جلسه گفت: کسانی که می‌گویند خشونت‌های اخیر در غزه با انتقال سفارت آمریکا به قدس ارتباط دارد به شدت در اشتباه هستند. هیلی مدعی شد: بلکه علت اصلی این خشونت‌ها نشات گرفته از کسانی است که در هر جایی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی هستند حماس عامل اصلی این خشونت‌ها است. این ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی مقامات حماس، که مخالف موجودیت رژیم صهیونیستی هستند، رد شده است.

عشراوی ادعاهای هیلی مبنی بر ارتباط نداشتن جنایات اخیر در غزه با انتقال سفارت آمریکا به قدس را رد کرد. مقامات فلسطینی حوادث روز دوشنبه در غزه را قتل‌عام نامیدند. سیاست رژیم صهیونیستی در استفاده از گلوله‌های واقعی در مقابل تظاهرکنندگان غیرمسلح نگرانی و محکومیت جهانی را به دنبال داشته است.

عضو سازمان آزادی بخش فلسطین در پایان یادآور شد: فوق‌العاده دشوار است که بتوان ارتباطی میان واقعیت موجود و کلماتی که توسط نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌شنویم، برقرار کرد.

انتهای پیام/

انتقاد مقام فلسطینی از اظهارنظرهای غیرواقعی نیکی هیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
هیلی همان روباه مکاری است که برای کشته شدن تروریستها در سوریه در شورای امنیت اشک تمساح می ریخت و برای کودکان مظلوم فلسطینی که به زور سرزمینشان غصب شده برای قاتلین انها جانبداری و حق دفاع از خود می داند این قانون کدام جامعه بشری است که کسی که به زور وارد خانه ای شده است و در انجا ماندگار شده حق دفاع از خود را دارد اگر خارج نمی شود او را باید کشت و خانه را به صاحبش برگرداند
آخرین اخبار