پلیس انتظامی خوانسار در ماه مبارک رمضان بر واحدهای صنفی نظارت کامل دارد.

 فرمانده انتظامی خوانسار در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته طرح ویژه برخورد پلیس با روزه خواران در شهرستان اجرا شده است.

ابراهیم توسلی افزود: طبق ماده 638  قانون مجازات اسلامی هر کس علنی در اماکن عمومی و خیابان اقدام به روزی خواری کند مرتکب به عمل حرامی شده است و به حبس 10 روز تا دو ماه و 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

فرمانده انتظامی خوانسار با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان در هنگام روز چادر زدن در پارک عسل خوانسار ممنوع است، گفت: مأموران انتظامی  به صورت نامحسوس در تفرج‌گاه و پارک‌ها در حال گشت زنی هستند و با  روزه خواران  برخورد قاطع  و  قانونی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که  پلیس انتظامی خوانسار در ماه مبارک رمضان بر واحدهای صنفی نظارت کامل دارد، گفت: در ماه مبارک رمضان رستوران‎ها، اغذیه فروشی‌ها و ساندویج فروشی‌ها که از اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی مجوز رسمی دارند مجاز به فعالیت هستند، مابقی رستوان‌ها نیز می‌توانند جهت اخذ مجوز به اداره اماکن عمومی مراجعه کنند.

توسلی با اشاره به این‌که روزه‌ خواری در ملاء عام بی احترامی به حقوق شهروندان است، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه روزه خواری و موارد علنی فساد موارد را به پلیس 110 اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی خوانسار با اشاره به هشدارهای لازم در مورد پیشگیری از سرقت موتور سیکلت گفت: راکبان موتورسیکلت برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت آن را به لوازم ایمنی مجهز کنند.

وی با بیان این‌که از پارک کردن موتورسیکلت در مکان‌های خلوت و تاریک خودداری شود، افزود: از رها کردن  موتورسیکلت به صورت روشن خودداری کنند.

توسلی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین است و شهروندان خوانساری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با مأمورین انتظامی همکاری لازم را انجام دهند، همکاری با پلیس در زمینه اجرای  امر به معروف منجر به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.