طرح توسعه گردشگری تالاب استیل شهرستان آستارا از سوی استانداری گیلان تایید شده که با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ یونس رنجکش، فرماندار بندر آستارا در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: پنج کلبه و رستوران شناور با مشارکت بخش خصوصی و با در نظر گرفتن ارزیابی های زیست محیطی در این تالاب راه اندازی خواهد شد و تا کنون یک کلبه شناور در آن مستقر شده است.

وی افزود: هزینه ساخت هر کلبه و رستوران با مشارکت بخش خصوصی، حدود 500 میلیون ریال است و برای تامین انرژی لازم در آن، از پنل های خورشیدی استفاده خواهد شد و سایت های پرنده نگری و پرواز تفریحی با پاراگلایدر نیز در مراحل بعد راه اندازی خواهد شد.

فرماندار آستارا اظهار داشت: از ظرفیت آب بندان های آستارا در روستاهای لمیر محله و ویرمونی نیز برای توسعه گردشگری استفاده و امکانات لازم برای خدمات دهی به گردشگران فراهم می شود.

رنجکش افزود: مجموعه پارک جنگلی بی بی یانلو نیز توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی در یک و نیم هکتار وسعت با بیش از 20میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال ساخت است و در تعطیلات عید فطر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: شناسایی مناطق گردشگری آستارا و تکمیل زیرساخت‌های آن با هدف جذب و ماندگاری گردشگر در تعطیلات نوروز و تابستان، در دستور کار فرمانداری و شهرداری است و این شهرستان، ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را دارد.

انتهای پیام/اص

بهره برداری از طرح توسعه گردشگری تالاب استیل آستارا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
بسلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
تا کی باید شاهد خشک کردن تالاب ها باشیم چرا کسی نظارت نمیکند