مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از اجرای طرح تجلی همدلی اهداکنندگان خون در ماه مبارک رمضان در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی خبر داد.

طرح تجلی همدلی اهداکنندگان خون در ماه مبارک رمضان اجرا شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیدحمیدرضا اسلامی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا، طرح تجلی همدلی اهداکنندگان خون از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این ایام همه پایگاه‌های اهدای خون آماده پذیرش داوطلبان اهدا هستند و در مشهد از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۱:۱۵ بامداد روز بعد و در شهرستان‌های استان از ۲۱ تا ۲۴ آماده خون‌گیری از مراجعه‌کنندگان هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به پایگاه‌های اهدای خون فعال استان در ماه مبارک رمضان، گفت: این پایگاه‌ها در مشهد شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در خیابان آیت‌الله شیرازی، نبش آیت‌الله شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، اتوبوس سیار واقع در میدان بیت‌المقدس ابتدای خیابان شهید اندرزگو به سمت حرم مطهر رضوی، پایگاه شهید کریمی واقع در منطقه قاسم‌آباد، بولوار شریعتی، نبش شریعتی ۲۸، پایگاه میلاد واقع در بولوار استقلال، بین استقلال ۲ و ۴ طبقه فوقانی و پایگاه مهر واقع در بولوار ابوطالب، نبش ابوطالب ۳۳ است و پایگاه‌های اهدای خون شهرستانی هم در شهرستان‌های قوچان، تربت حیدریه، سبزوار، گناباد و نیشابور آماده پذیرش و خون‌گیری از دواطلبان اهدای خون هستند.

اسلامی با اشاره به کاهش میزان ذخیره‌سازی خون و انواع فرآورده‌های خونی استان، گفت: از همه مردم نیکوکار و روزه‌دار دعوت می‌کنیم تا در این ماه مبارک با مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون خود به کمک بیماران نیازمند بشتابند؛ هم‌چنین جمع زیادی از اهداکنندگان زمان‌های خاصی برای مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه انتخاب می‌کنند که یکی از این زمان‌‎های خاص سال در شب‌های ماه مبارک رمضان بوده است.

وی افزود: این خدمات در شب و شام ولادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع)، شب‌های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) ساعتی پس از افطار و در روز عید سعید فطر هم پس از اقامه نماز عید تا اذان ظهر به‌صورت ویژه آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان این‌که در حال حاضر نیازمند همه گروه‌های خونی در سطح استان هستیم، گفت: روزه‌داری هیچ منافاتی با اهدای خون ندارد و داوطلبان می‌توانند ساعتی پس از افطار برای اهدای خون اقدام نموده و پس از آن تا سحر مایعات بیش‌تری مصرف کنند.

اسلامی افزود: امسال و برای اولین بار در سطح کشور در ایام ماه مبارک رمضان محفل جزءخوانی قرآن کریم هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲۳ با شعار «هر روز یک جزء قرآن، یک اهدای خون» با حضور قاریان ممتاز ملی و بین‌المللی اهداکننده در پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) مشهد واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه برپا می‌شود و این محفل باشکوه قرآنی شرایط معنوی خاصی را برای افرادی که قصد اهدای خون خود را دارند ایجاد می‌کند و فرد اهداکننده قبل از اهدا در محضر قرآن کریم شرف‌یاب می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته ۱۳ هزار و ۲۷۵ نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که از ۱۰ هزار و ۲۴۷ نفر خون‌گیری انجام شد؛ به نسبت مدت مشابه سال قبل از آن که ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر مراجعه‌کننده و ۹ هزار و ۱۹۹ نفر اهداکننده داشتیم، شاهد رشد ۵۵۰ نفری و ۵ درصدی مراجعات و رشد ۱۰۴۸ نفری و ۱۰ درصدی اهدا‌ها بودیم و برای امسال هم رشد بیش از این میزان را در مراجعات و اهدا‌ها پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با تأکید بر این‌که نیاز به خون همیشگی بوده و هست، گفت: اهدای خون در مناسبت‌های خاص، پاسخ‌گوی نیاز نیست و از اهداکنندگان خواست با مراجعه در همه ایام سال به این اقدام خداپسندانه اهتمام ورزند و در زمان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نیز حتماٌ کارت ملی خود را به همراه داشته باشند؛ چرا که طبق قانون امکان پذیرش و خون‌گیری از مراجعه‌کنندگانی بدون به همراه داشتن کارت ملی وجود ندارد.
 
انتهای پیام// م. ط.
 

اعلام پایگاههای فعال اهدای خون در ماه رمضان

برچسب ها: رمضان 97 ، اهدای خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.