سخنگوی شورای اسلامی استان کرمان گفت: وضعیت پسته زرند فاجعه بار ونیاز به دخالت ستاد بحران دارد.

پست زرند روی خط قرمزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی برهانی نژاد سخنگوی شورای اسلامی استان کرمان با توجه به نبود پسته در شهرستان زرند گفت:امسال حال و روز پسته کاران و بهره برداران در شهرستان زرند مناسب نیست.

وی افزود: کشاورزان زرندی هنوز از سال مالی گذشته استفاده میکنند و بحران اقتصادی زرند و شهر‌های شمالی که وابسته به پسته است از زمستان امسال آغاز میشود و مطمئناَاگر اقدامی از سوی دولت انجام نشود فاجعه بزرگی رخ می‌دهد.

برهانی نژاد تصریح کرد: باید زمین‌هایی که در محدوده شهری می‌باشند و مالکیت آن‌ها با منابع طبیعی است با توجه به مشکلات شهروندان به سازمان مسکن و یا شهرداری‌ها واگذار شوند.

عباس سعیدی رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در خصوص وضعیت پسته زرند گفت: پسته سال جاری با توجه به گرمازدگی بهاره و دیگر مسائل دچار بحران شده است.

وی بیان داشت: بر طبق صحبت‌هایی با نمایندگان استان و استاندار در رابطه با پسته انجام شده است و تقاضای تشکیل ستاد بحران کشور با حضور وزرای مربوطه را شده ایم.

وی تصریح کرد: در دو محور اعطای تسهیلات و بخشش وام‌ها کار میکنیم و امید داریم هرچه سریعتر ستاد بحران کشور تشکیل شود.

کشاورزان استان کرمان به واسطه دارابودن ظرفیت بالای تولید پسته به عنوان کالای صادرات غیر نفتی از درآمد خوبی برخوردار هستند، اما امسال حال و روز پسته کاران استان کرمان مناسب نیست.

انتهای پیام/ح

وضعیت پسته زرند فاجعه بار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار