۲۴۷ نفر سوداگر اشیای تاریخی در مازندران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ناصر علی نژاد فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران در مراسم گشایش نمایشگاه کشفیات یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران گفت: ۲۴۷ نفر سوداگر اشیای تاریخی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که از این تعداد ۲۲۲ نفر، افراد بومی مازندران بودند.

وی افزود: ۴۸ دستگاه فلزیاب و دیگر ادوات و ابزار حفاری سال گذشته در مازندران کشف و ضبط شد.

علی نژاد با بیان اینکه ۶۲ باند حفاری و قاچاق اشیای باستانی و تاریخی سال ۹۶ در مازندران منهدم شدند، گفت: در عملیات‌ های انجام شده ۹۵۸ قطعه سکه باستانی و ۴۹۵ عدد اشیای تاریخی از جمله ظروف، ادوات جنگی و زیورآلات از قاچاقچیان میراث فرهنگی کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران افزود: در ۲ ماه گذشته نیز ۶۸ نفر در قالب ۱۴ باند حفاری و قاچاق اشیای تاریخی در استان شناسایی و منهدم شدند که از این افراد هزار و ۳۵۹ قطعه تاریخی و ۶ دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

وی همکاری مردم در این کشفیات را بسیار تعیین کننده دانست و گفت: مردم به دلیل بومی بودن در منطقه خود، بهترین نیرو و حامی میراث فرهنگی برای جلوگیری از تاراج میراث فرهنگی استان هستند.

علی نژاد افزود: نمایشگاه کشفیات یگان حفاظت میراث فرهنگی به مدت ۱۰ روز به صورت رایگان در خانه موزه تاریخی کلبادی ساری برپا است.

انتهای پیام/ م

سوداگران اشیای تاریخی زیر ذره بین قانون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.