به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ قربانعلی فرخزاد مالک جدید گروه صنعتی ماشینسازی و شرکت ریختهگری ماشینسازی (نگین صنعت آذربایجان و صنعت مادر) در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن اعلام خبر آغاز فعالیت خود در گروه ماشین سازی تبریز اظهار داشت: پس از تحویل کارخانه ماشینسازی و شرکت ریختهگری ماشین سازی تبریز از سوی سازمان خصوصیسازی در اولین روز کاری مبلغ ۷ میلیارد تومان بدهی پاداش پایان کار بازنشستههای شرکت را که در مجموع ۱۰۰ نفر بودند را پرداخت کردیم.
وی افزود:طبق توافقی که در معامله با سازمان خصوصیسازی داشتیم کل مبلغ کارخانه ماشینسازی تبریز همراه ریختهگری و زمین ایلگلی تبریز معامله ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و الباقی طی پنج سال به صورت سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.
فرخزاد ضمن تاکید بر اینکه قبلاً از بدهیهای ماشینسازی به سازمانها و ادارات مطلع بوده ابراز داشت:کل بدهی شرکت مبلغ ۵۰ میلیارد تومان است که بنده با علم به این موضوع اقدام به خرید کرده و علاوه بر مبلغ کل خرید میزان بدهی شرکت را که بیشتر به ادارات برق، آب، گاز و سایر سازمانهاست در دستور پرداخت قراردادهام که در اسرع وقت پرداخت خواهند شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹۰۰ نفر در مجموعه گروه ماشین سازی و ریختهگری ماشینسازی تبریز مشغول بهکار بوده و به هیچ عنوان قصد اخراج کسی را نداشته و از طریق رسانهها قول میدهم تا یک سال آینده با اضافه شدن یکهزار نفر نیروی کار دیگر یکهزار و ۹۰۰ نفر نیروی متخصص در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.
مالک جدید گروه ماشینسازی تبریز با اعلام اینکه بنده ملک نمیخرم تا آن را با سود کلان بفروشم ادامه داد: برخیها بر این باور هستند که بنده قصد دارم املاک شرکت را بهفروش برسانم، بنده از طریق رسانهها اعلام میکنم نه تنها املاک گروه ماشینسازی بلکه قصد فروش یک وجب از سایر املاک خود را ندارم، املاک را پدر بزرگها خریداری کرده و نوههایش آن را میفروشند.
فرخزاد در خصوص مقدار سرمایهای که برای نوسازی گروه ماشین نیاز است، اظهار داشت: برای نوسازی و بهروزرسانی هر دو شرکت بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری لازم است که قصد داریم این سرمایهگذاری را در یک سال آینده انجام دهیم و از همین امروز نیز مذاکراتی با کشورهای پیشرو در صنعت ماشینسازی و ریختهگری آغاز کردهایم.
وی افزود: بنده خودم کارگر بوده و از سنین جوانی کارگری کردهام و عاشق کارگر هستم و از همین تریبون قول میدهم تا تمام حقوق و مزایای کارکنان را پرداخته و هر ماه سر وقت حقوق کارگران را پرداخت کنم.
فرخزاد در خصوص املاک جاده ائلگلی گروه ماشین سازی تبریز گفت: برای املاک جاده ائلگلی با شهرداری تبریز مذاکراتی در حال انجام است که بر اساس نیاز شهر اقدام به احداث مستحدثات خواهیم کرد و به هیچ عنوان قصد فروش آن را نداریم.
وی تصریح کرد: همزمان با نوسازی کورههای شرکت ریختهگری مقادیر زیادی شمش (۵۰ هزارتن شمش و ضایعات آهن برای ریختهگری ماشین سازی خریداری کردم) برای تداوم فعالیت شرکت سفارش دادهایم که اولین محموله در چند روز آینده تحویل شرکت خواهد شد.
گفتنی است، دغدغه فروش گروه ماشینسازی تبریز حدود ۱۵ سال پیش جرقه خورده و در این سالها بین سازمانهای مختلف دولتی و خصوصی دست به دست شده و در مواقعی در اثر سوءمدیریت برخی از این سازمانها شاهد اخلال در تولید و حتی اعتصاب کارکنان نیز بودهایم.
گروه ماشینسازی تبریز یکی از بزرگترین کارخانههای شهر تبریز واقع در قراملک، تولیدکننده انواع ماشینهای صنعتی مانند انواع ماشینافزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپهای آب، الکتروموتور، لیفتراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشینآلات نساجی، ماشینهای تراش، ماشینهای فرز، ماشینهای مته، قطعات ریخته و دستگاههای CNC است.
قرارداد ساخت این کارخانه بین ایران و چکسلواکی سابق برای تولید انواع ماشینآلات صنعتی منعقد شده و از سال ۱۳۵۱ مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
در سال ۱۳۴۸ تمایلاتی برای جذب تکنولوژیهای اروپای غربی و آمریکا از طرف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مطرح شده و به اجرا درآمد، بعدها کارخانههای مختلفی همچون ریختهگری، ماشینسازی تبریز و گسترش صنایع ریلی ایران از این مجموعه تفکیک شده و این شرکت تحت عنوان گروه ماشینسازی تبریز به فعالیت خود ادامه میدهد.
همزمان از سال ۱۳۴۹ و قبل از بهرهبرداری عملی، سازمان گسترش تأکید بر تولید ماشینافزار با لیسانس ساخت کشور چکسلواکی برای شرکت ماشینسازی تبریز را کرد و پیشبینی شد بقیه محصولات در طرح اولیه با همکاری و مشارکت کشورهای غربی و آمریکایی و تحت عنوان طرحهای توسعه ماشینسازی تبریز و با تکنولوژی کشورهای فوق به مرحله اجرا درآید.
در پی این برنامهریزی برای تولید پمپهای آب با شرکت K.S.B کشور آلمان برای تولید کمپرسورهای صنعتی با یک شرکت انگلیسی، برای تولید الکتروموتور با شرکت GOLD آمریکا و لیفتراک و موتورهای دیزلی با یک شرکت دیگر انگلیسی قرارداد انعقاد تکنولوژی منعقد شد.
ظرفیتهای باقیمانده از اجرای طرح اولیه برای شرکت ماشینسازی تبریز شامل ماشینافزارهای تراش، فرز، مته و قطعات ریخته به اجرا گذاشته شد که بعدها برای همگامی با پیشرفت تکنولوژی و پاسخگویی به نیازهای مجموعه صنایع و نیز در خصوص توسعه فزاینده صنعتی و اقتصادی کشور با هدف افزایش توان تولید با اجرای طرحهای متنوع تولیدی به توسعه ظرفیتهای خود با انتخاب و اخذ تکنولوژی تولید ماشینهای فرز انیورسال، دیجیتالی، CNC و نیز ماشینهای سنتر عمودی و افقی CNC همراه با اجرای طرح بازسازی و نوسازی ماشینآلات خطوط تولید و تاسیسات زیربنایی اقدام شد.
محصولات این شرکت از ۱۷ سال پیش به کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر میشود.
شرکت ماشینسازی تبریز با بیش از چهار دهه سابقه تولید انواع ماشینهای ابزار و ارائه مستمر خدمات پس از فروش در سطح کشور در حال حاضر علاوه بر حضور موثر در عرصه تولید، فروش و خدمات پس از فروش و آموزش انواع ماشینهای CNC به ارائه خدمات تخصصی در رابطه با صنایع زیربنایی و تأمین کلیه ماشینآلات و تجهیزات مرتبط از مرحله شناسایی تا تأمین، نصب، راهاندازی و خدمات فنی پس از فروش میپردازد.
این مجموعه با مشارکت فعال در اجرای پروژههای کلیدی در دست تولید به تجهیز مجتمعهای تعمیراتی و ماشینکاری اقدام میکند و با برخورداری از تکنولوژی روز با کیفیت قابل قبول و قیمت رقابتی و از طریق همکاری متقابل با سازندگان معتبر بینالمللی در خدمت مشتریان داخلی و خارجی است.
شرکت ماشینسازی تبریز به عنوان یکی از شرکتهای صنعتی عمده در تولید و بازرگانی ماشینآلات صنعتی و ارائه محصولات و خدمات مختلف در این زمینه، دارای محصولات متعدد از جمله ماشینهای تراشکاری، فرزکاری، مته، سنگزنی، سنتر، CNC، ابزار تیزکنی، فرز نیمهسنگین، ماشین سنتر عمودی، ماشین سنتر افقی، ماشینهای سوراخکاری و … است.
منبع:فارس
انتهای پیام/ی