در پنجمین جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیر عمدی استان خیران شهرستان مهرستان بیش از ۳۰میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمدی کمک کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رحمدل بامری مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستاندر جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمدی شهرستان مهرستان بیان کرد: در جشن‌های گلریزان استان طی پارسال ۱۴ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شده است.

 وی گفت: امسال و سال قبل ۱۵۴ نفر با پرداخت یازده میلیارد تومانی از زندان با گذشت شکات و مشارکت ستاد دیه و خیران آزاد شده اند.

بامری با اشاره به اینکه امسال ۳۲ جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمدی استان برگزار می‌شود تصریح کرد: ۶۳ نفر در استان چشم انتظار حمایت‌های خیران هستند که از زندان آزاد شوند.

به گفته وی تاکنون در زندان‌های استان از بانوان به عنوان مجرم غیر عمدی در زندان نبود، ولی هم اینک یک فرد در زندان به سر می‌برد و به این فرد هم باید کمک شود.

وی اظهار داشت: افراد گرفتار در بند و زندان چشم انتظار دعا‌ها و کمک‌های مادی و معنوی خیران هستند و متاسفانه خانواده‌هایی به صورت غیر عمد در جرائم مهریه‌های سرسام آور و سوانح رانندگی، صدور چک و ... دچار خسارت می‌شوند.

بامری ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه رحمت، مغفرت و خلاصی گردن‌ها از آتش جهنم است که در این انجام اعمال حسنه دارای اجر و پاداش معنوی فراوان است و قطعا مشارکت در امور خیر به حل مشکلات اقشار نیازمند کمک می‌کند و با این عمل بهشت به فرد خیرخواه می‌رسد.

وی اهمیت آسان گرفتن در ازدواج جوانان و سبک کردن مهریه را با توجه به دستورات دینی مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام علم سپاهی امام جماعت مسجد امام حسین (ع) هم بر اهمیت دستگیری و رسیدگی به نیاز‌های محرومان در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: افراد متمکن و دارای توان مالی کافی می‌توانند دل خانواده‌های نیازمند را شاد کنند.

هاشم هاشمی فر رئیس حوره قضائی  مهرستان  گفت: کمک به هم نوع و مشارکت در امور خیر سبب هدیه شدن شادی و شکفتن لبخند بر لب افراد و خانواده‌های محزون و گرفتار می‌شود.

وی  افزود: نیکوکاران با کار زیبای خود به دنیا اعتبار و معنا می‌بخشند و همین خیران دارای ارزش و مقام معنوی هستند.

انتهای پیام/ع

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار