مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ادعاهای بی اساس مایک پمپئو و راهبرد جدید آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

او افزود: توافق هسته‌ای ایران و تداوم حمایت از آن، دستاورد‌های عمده‌ای در دیپلماسی بین‌المللی محسوب می‌شوند. برجام حاصل بیش از یک دهه مذاکرات پیچیده و حساس است که رویکردی دو بخشی داشته و بنابراین، بهترین نتیجه ممکن است که توازن صحیح را ایجاد می‌کند.

موگرینی تاکید کرده است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون ۱۰ بار پایبندی ایران را به تمامی تعهدات هسته‌ای خود تاکید کرده و تصریح کرده که تمامی دسترسی‌های لازم برای اجرای مأموریتش را در اختیار داشته است. اتحادیه اروپا، تا زمان پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود به برجام پایبند خواهد بود.

او افزود: این توافق متعلق به جامعه بین‌المللی است و به تأیید شورای امنیت رسیده است. جامعه بین‌الملل انتظار دارد تمامی طرف‌ها به الزاماتی که بیش از دو سال پیش به آن‌ها متعهد شده‌اند، پایبند بمانند. عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی یکی از بخش‌های اساسی این توافق است که جامعه بین‌الملل بایستی آن را رعایت کند. برجام هرگز برای پرداختن به تمامی موضوعات در روابط با ایران طراحی نشده است.

انتهای پیام/

موگرینی بار دیگر از برجام حمایت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
منظورش اينه كه مام از اين آرزوا زياد داشتيم ولي نتونسيم و مجبور شديم كوتا بيايمو برجامو قبول كنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
مث اينكه تو اروپائيا زنا عقلشون بيشتر از مرداس
آخرین اخبار