مدیر عامل شرکت غله و بازرگانی منطقه 9 کشور گفت:در سطح استان کرمانشاه 83 مرکر خرید گندم و دانه های روغنی فعال هستند و این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش مراکز خرید گندم در استان کرمانشاهرحیمی مدیر عامل شرکت غله و بازرگانی منطقه 9 کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت: مبارزه با آفت سن گندم  از اهمیت فراوانی برخوردار است  آفت سن به دلیل اینکه مواد مغذی درون دانه گندم را مصرف می کند و آنزیم های شیمیایی  به جا می گذارد  گندم را  به مواد مخربی تبدیل  می کند که در تولید آرد تاثیر گذار است و بو و مزه نان را نیز تغییر می دهد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی موضوع مبارزه با سن گندم را پیگیری می کند و کشاورزان نیز باید با کمک کارشناسان آنوزش نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.


رحیمی بیان کرد:سمپاشی مزارع گندم باید همه گیر و توسط همه کشاورزان انجام شود چرا که اگر یک کشاورز زمین خود را سمپاشی کند و کشاورز دیگر اقدام نکند بی اثر خواهد بود و مزارع هم جوار باید همه اقدام به سمپاشی کنند.

وی گفت: آفت سن گندم به کشاورزان خسارت زیادی وارد می کند و موجب کاهش وزن گندم و بی کیفیتی آن می شود .


رحیمی افزود:هزینه سمپاشی مزارع گندم در مقایسه خسارت فراوانی که آفت سن به مزارع می زند ناچیز است و کشاورزان با یک مبارزه ساده می توانند از خسارت فراوانی جلوگیری کنند.

 

انتهای  پیام/ز

مبارزه با آفت سن گندم از خسارت جبران ناپذیر آن می کاهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.