به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرنوش نوبخت در مورد آخرین وضعیت بهسازی خط 5 مترو (تهران – گلشهر) گفت: از فروردین ماه 1396 به دلیل انجام عملیات بهسازی، خط 5 متروی تهران و حومه جمعه ها پذیرش مسافر نداشت كه از این هفته (4 خرداد ماه 97) با اتمام فاز یک عملیات بهسازی، جمعهها سرویس دهی به مسافران این خط انجام میشود.
وی با بیان اینكه خط 5 متروی تهران و حومه، جمعه ها از ساعت 8 تا21:30 با فاصله حركت هر نیم ساعت یك قطار فعال خواهد بود تصریح كرد: حدود بیست سال از زمان بهرهبرداری از خط 5 میگذرد كه فرسایش ایجاد شده در این زمان بهسازی خط را ضروری كرده بود به همین خاطر فاز نخست عملیات بهسازی از دی ماه سال 95 آغاز شد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه ادامه داد: در این مدت بیش از 3 هزار و 650 نفر روز كار مشاوره، 32 هزار و 850 نفر روز كار عملیاتی و 12 هزار و 700 نفر روز كار كارشناسی و نظارتی انجام شده است.
نوبخت با اشاره به اینكه در دو دهه فعالیت خط تهران – گلشهر، بالاست و زیرساخت های موجود خاصیت ارتجاعی و نگهداشت خود را از دست داده بود افزود: این مورد باعث می شد تا هنگام عبور قطار ضربات بیشتری به ناوگان وارد شود كه جدا از آسیبی كه به تجهیزات وارد می شد، آسایش مسافران متروی تهران و حومه را هم تحت تأثیر قرار می داد؛ به همین خاطر در فاز اول بهسازی خط 5، بالغ بر 80 هزار متر مكعب بالاست تعویض شد.
وی افزود: بهسازی كامل 9 دستگاه سوزن، تعویض بیش از 1400 قطعه تراورس و 60 شاخه ریل از دیگر اقدامات انجام شده در این پروژه است.
به گفته مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه عملیات بهسازی خط 5 متروی تهران تاكنون 30 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.
وی تصریح كرد: در مدت انجام عملیات بهسازی باز بودن خط و سرویس دهی به مسافران جز اولویت های ما بود و كارگران تنها در فرصت 12 شب تا 4 صبح و جمعه ها می توانستند كار كنند كه این مورد یكی از سختی های بهسازی در متروی تهران و حومه است.
نوبخت گفت: فاز دوم بهسازی خط 5 حدفاصل ایستگاه کرج تا ایستگاه گلشهر نیز به صورت شبانه و بدون تعطیلی خط انجام خواهد شد.
مدیرعامل شركت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در پایان ابراز امیدواری كرد كه مجموع اقدامات این شركت در بهسازی خط 5 سبب افزایش كیفیت خدمات، روان شدن مسیر حركت قطارها و آسایش بیشتر مسافران شود.
انتهای پیام/