مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: ضروری است تا فرهنگ بیمه را در بین مردم نهادینه‌سازی کنیم.

فرهاد عبدالعلی‌پور ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل صبح امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای امسال تا کنون شاهد وارد شدن خسارات ناشی از بلایا و حوادث طبیعی به ویژه سرمازدگی و سیل در سطح استان بودیم به طوری که میزان خسارات وارد شده حوادث طبیعی در استان 900 میلیارد تومان بوده است.

وی با تاکید بر ایجاد حساسیت و آگاه‌سازی عمومی و ارائه آموزش‌ها در راستای کاهش مخاطرات حوادث طبیعی به مردم بیان کرد: باید دستگاه‌های عملیاتی  مختلف در زمینه مدیریت بحران برنامه منجسم داشته باشند تا در زمان بروز حوادث با آمادگی بیشتر در صحنه حضور یافته و از افزایش خسارت جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تاکید بر توسعه فرهنگ بیمه در بخش‌های مسکونی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، خدماتی و سایر بخش‌ها در سطح استان افزود: باید در این زمینه از ظرفیت و توان سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شده و تلاش کنیم تا فرهنگ بیمه را در بین مردم نهادینه‌سازی کنیم.

عبدالعلی‌پور تامین محل اسکان اضطراری و امکانات مورد نیاز در شرایط بحرانی را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت گندم در بیله‌سوار برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌ها باید تجهیزات و امکانات لازم تدارک دیده شده و به ویژه از ظرفیت مردمی نیز در این زمینه بهره برد.

انتهای پیام/ع

بلایا و حوادث طبیعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.