اعلام برنامه‌های گرامیداشت یادروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حمیدرضا گرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز سه شنبه در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های سوم خرداد، یادروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش باید برای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس درک شود و ترویج مباحث آموزشی در حوزه ادبیات پایداری با همکاری میان دستگاهی امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: حضور راویان و مربیان آموزش دفاعی کافی نیست و زمانی در آگاهی دادن به نسل جوان و نوجوان در زمینه دفاع مقدس موفق هستیم که همه پای کار بیایند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برگزاری ۳ هزار و ۷۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت یادروز آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: محور برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، با شعار «ما توانستیم» است.

وی اضافه کرد: فردا چهارشنبه دوم خرداد در روز نخست این برنامه، با عنوان «درس‌ها و عبرت‌ها از حماسه سوم خرداد، حماسه سازان و فخرآفرینان» برگزار می‌شود و دستاورد‌ها از عملیات بین المقدس و توجه به حماسه فرزندان انقلاب اسلامی تبیین می‌شود.

گرامی با اشاره به برگزاری برنامه روز دوم که پنج شنبه سوم خرداد ماه جاری با عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی، پیشکسوتان، فرماندهان و شهیدان ، اضافه کرد: محور فعالیت این برنامه توجه به اهداف و نتیجه حاصل از این پیروزی بزرگ و دست یافتن به خواسته های عزت مدارانه در حفظ استقلال و کیان ایران اسلامی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه در روز پایانی این ویژه برنامه‌ها که روز جمعه ۴ خرداد برگزار می‌شود، اضافه کرد: در روز مقاومت و پایداری (روز دزفول) ولایت مداری، معنویت و پشت جبهه ها، توجه به نقش ولایت و رهبری در پیروزی حماسه سوم خرداد و پرداختن به حضور مردم در جبهه‌ها در مقابله با دشمن مورد تاکید قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد بزرگداشت مراسم سوم خرداد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این رویداد ادامه داد: و کتاب رمان «برادر انگلستان» نوشته علیرضا قزوه، رونمایی و نقد و بررسی می‌شود.

گرامی بیان کرد: این برنامه (رونمایی کتاب) چهارشنبه ۲ خرداد جاری ساعت۱۷ با حضور نویسنده در حوزه هنری فارس برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری سوم خرداد در حوزه هنری فارس تصریح کرد: پنج شنبه سوم خرداد جاری طرح ساخت مستند زندگی شهید دکتر فیروزی آغاز می‌شود.

گرامی گفت: در روز جمعه ۴ خرداد جاری کتاب دیگری رونمایی می‌شود و برنامه کتاب خاطرات سردار شهید محمد اسلامی نسب در باشگاه فرهنگیان معرفی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درخصوص تدوین کتاب در مورد رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس اظهار کرد: این آثار با نگاه فاخر با تدبیر بنیاد در حال انجام است که سال گذشته ۵۵ مورد بود.

وی افزود: ۳۵ تالیف در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسید، و ۲۰ تالیف باقی مانده آماده چاپ است و امیدواریم امسال محقق شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: بیش از ۳۰۰هزار سند در مرکز اسناد بنیاد وجود دارد.

گرامی گفت: بخش اسناد و ادبیات پایداری بنیاد در دسترس پژوهشگران قرار دارد که می‌تواند به صورت دیجیتال و سخت افزاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی، با تائید عقب ماندگی در زمینه ثبت تاریخ شفاهی جنگ، اظهار کرد: فارس باید یک گنجینه تمام عیار و الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

انتهای پیام/ن

صحبت های مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری تشریح برنامه‌های یادروز آزادسازی خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.