جمعی از کارگران شهرداری آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ومزایای خود دست از کار کشیدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛بیش از ۱۵۰ کارگر شاغل در بخش‌های مختلف خدمات شهری شهرداری آبادان امروز در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و مزایای عقب افتاده دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان شهرداری مرکزی این شهر حاضر شدند.

این افراد گفتند: چهارماه حقوق ،مزایا و اضافه کاری کارگران شهرداری در مناطق مختلف خدمات شهری پرداخت نشده است.

یکی از این کارگران گفت: یکی از همکاران ما شب گذشته بدلیل پرداخت نشدن حقوق خود روبه روی شهرداری منطقه سه آبادان اقدام به خودسوزی کرده است.

جمشید قربان زاده نماینده شورای کارگری شهرداری آبادان نیز گفت: کارگردان شهرداری آبادان علاوه برحق بیمه سازمان تامین اجتماعی حدود چهار ماه است حقوق و مزایای ماهانه خود را دریافت نکرده اند.

آرش دُر معاون اداری، مالی شهرداری آبادان با تایید این مطلب گفت: چهارماه اضافه کاری و حقوق فروردین و اردیبهشت کارگران تاکنون پرداخت نشده است.

وی افزود: با پی گیری‌ها انجام شده قرار است بخشی از حقوق کارگران منطقه ۳ و اضافه کاری کارگران منطقه ۴، سازمان موتوری، آتش نشانی و سازمان‌های تابع شهرداری و حق بیمه سازمان تامین اجتماعی کارگران در ماه فروردین در روز جاری پرداخت شود تا آنان بتوانند دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی خود را تمدید کنند.

دُر بدهی شهرداری آبادان به پیمانکاران و کارگران را ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: شهرداری آبادان ۶۰۰ میلیارد ریال بابت پرداخت حق بیمه پنج تا هفت ماه نیروی انسانی به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

شب گذشته یک کارگر شهرداری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود روبه روی شهرداری منطقه ۲ در ایستگاه یک کوی ذالفقاری اقدام به آتش زدن خود کرد که با ۸۰ درصد سوختگی به بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان و از آنجا به اهواز منتقل شد.

دراین حادثه یکی دیگر از کارکنان شهرداری نیز که در محل حادثه حضور و قصد کمک به همکار خود را داشت نیز به شدت دچار سوختگی شده وبا ۴۰ درصد سوختگی به بیمارستان منتقل شد.

انتهای پیام / د

تجمع کارگران شهرداری

برچسب ها: شهرداری ، تجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.