زعیم حوزه علمیه اصفهان شایعه را گناه کبیره خواند و بر دوری از آن تاکید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله العظمی حسین مظاهری در درس اخلاق امروز به مبحث شایعه پرداخت و بابیان اینکه شایعه همچون غیبت از گناهان کبیره است،گفت: همان‌طور که در روز به آنچه در رساله‌ها نوشته شده ،عمل می‌شود باید ازآنچه که علما اخلاق هم می گویند، پیروی کرد.

وی افزود: شایعه یعنی نقل چیزی که صادق بودن یا کذب بودن آن معلوم نباشد و اگر کسی به ایجاد و یا پخش شایعه عادت کند به‌جایی خواهد رسید که افراد برایش تفاوتی نداشته باشند.

زعیم حوزه علمیه اصفهان با اشاره به شان نزول 10 آیه از سوره نور گفت: در زمان پیامبر دشمن تهمتی ایجاد کرده بود راجع به یکی از همسرانشان که این تهمت توسط یاران پیامبر شهرت پیدا کرد تا جایی که سبب خانه‌نشینی حضرت شد وایشان از دو جهت ناراحت بودند، اول آنکه دشمن به هدف خود رسیده بود و دوم آنکه دوستان دامن زدند به کاری که دشمن می‌خواست.

آیت‌الله العظمی مظاهری تصریح کرد: پس از این اتفاق آیات سوره نور راجع به شایعه‌پراکنی نازل شد، این آیات دوستی را که شایعه‌پراکنی می‌کند مورد خطاب قرار می‌دهد و کاری با دشمن ندارد چراکه دشمن کارش این است که اسلام را بر زمین بزند وتا می‌تواند تهمت و کارشکنی برای اسلام کند.

این مرجع عالی‌قدر شایعه را گناه کبیره خواند و گفت: بزرگی این گناه به‌قدری است که افراد شایعه پراکن در روز قیامت با دشمن محشور می‌شوند چرا که آنچه دشمن می‌خواسته انتشار پیدا کرده وتاثیر کار دشمن به دست اوست وخیال می‌کند کاری نکرده در حالی که گناه در حد کفر است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن عنوان کرد: باید مواظب زبانمان باشیم، همان‌طور که غیبت کردن به معنا خوردن گوشت مرده است و روح روزه را باطل می‌کند، شایعه هم سبب کم‌رنگی روزه و باطل شدن روح آن می‌شود.

آیت الله مظاهری در ادامه بیان کرد: شایعه را پخش نکنید و بدانید حرف‌هایی که در فضاهای مجازی زده می‌شود توسط دشمن، برای تضعیف اسلام و نظام جمهوری اسلامی و با عنوان جنگ نرم انجام می‌شود.

زعیم حوزه علمیه اصفهان در ادامه اظهار کرد: وقتی دشمن نتوانست از طریق جنگ نظامی پیروز شود به واسطه افرادی که می‌گویند ما علاقه‌مند به اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستیم وارد میدان شد و آتشی به پا کرد که به دست این دوستان افروخته شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار