سردار جلالی تأکید کرد تلگرام بخشی از تهاجم آمریکایی در کشور ما است و برای مقابله با مسدودسازی آن تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند.


به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امرزو همایش "روز ملی مقاومت، ایثار، پیروزی" به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و برای گرامیداشت حماسه سوم خرداد با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه امام حسین علیه السلام ، مهندس عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور و جمعی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشور در دانشگاه صنعت هوایی کشور برگزار شد.

در حوزه پیام‌رسان‌ها یک جنگ جدی فنی و دقیق در جریان است/ اگر وحدت داشته باشیم تحریم‌ها بی‌اثر است

سردار جلالی در این همایش با گرامی داشت یاد شهدا گفت: روز سوم خرداد از ایام الله است و بر ما واجب است این روز را بزرگ بدانیم.
وی ادامه داد: سوم خرداد نماد مقاومت، ایستادگی و پیروزی در برابر دشمن است و اینکه به یک نماد تبدیل شده و باید به نسل جوان بگوئیم چه شده و چه رشادت هایی صورت گرفته است، سوم خرداد می‌تواند به حفظ تمامیت و استقلال کشور کمک کند و اگر ما این مسائل و رمز پیروزی در سوم خرداد را بدانیم می توانیم دوباره آن را تکرار کنیم.

سردار جلالی کفت: آمریکایی‌ها فکر می کردند با رفتن مستشاران نظامی شرایط بعد از انقلاب کشور ضعیف شده است؛ بنابراین صدام را تجهیز کردند و با نگاه به جنگ شش روزه و ضعف قوای نظامی پنداشتند که می‌توانند ایران را اشغال کنند.

رئیس پدافند غیرعامل ادامه داد : صدام وقتی با مقاومت ملت ایران روبرو شد، حرف از آتش بس و تصرف سرزمین های اشغالی می زد. بنی صدر هم که در سه عملیات شکست خورده بود می گفت جنگ به بن بست رسیده پس سعی کرد این شکست را به اختلافات داخلی در تهران تبدیل کند اما امام خمینی(ره) معتقد بود که جنگ بن بست ندارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه به عملیات های مشترک سپاه و ارتش و آزادی خرمشهر اشاره کرد و گفت: با تدبیر امام خمینی(ره) روی پای خود ایستاده‌ایم و با اتحاد خرمشهر آزاد شد و امام فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: اعتماد مردم به امام خمینی(ره) موجب اجماع و یک دلی مردم شد و جنگ را که یک تهدید بود به یک فرصت بزرگ و یک دانشگاه انسان ساز تبدیل کرد.

سردار جلالی با تاکید براینکه خرمشهر نماد پیروزی و ایستادگی است، گفت: بعد از جنگ تحمیلی آن مقاومت ها و رشادت ها یک بازدارندگی برای کشور ایجاد کرد و با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در جنگ های اطراف کشور مانند حمله آمریکا به عراق و افغانستان و داعش توانستیم سربلند بیرون آمده و پیروز واقعی این بحران‌ها باشیم.

در حوزه پیام‌رسان‌ها یک جنگ جدی فنی و دقیق در جریان است/ اگر وحدت داشته باشیم تحریم‌ها بی‌اثر است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: داعش بنا بر اعترافات سران آمریکا توسط آنها برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی به وجود آمد، اما تجارب دفاع مقدس و انتقال آن توسط سردار سلیمانی به ملت های منطقه موجب شکست این پروژه شد و ما توانستیم داعش را شکست دهیم.

سردار جلالی گفت : آنها می خواستند داعش را در مرزهای ایران مستقر و ایران را تهدید کنند اما امروز محور مقاومت در مرزهای سرزمین های اشغالی مستقر است و معادلات تغییر یافته است و ایران اسلامی یک قدرت منطقه ای و جهانی است که مسائل منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: آمریکا با این حرکات می خواهند زمین بازی را عوض کنند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: آمریکایی ها خواستار حفظ برجام هستند و آن را پایه زیاده خواهی های خود می دانند و خروج آنها از برجام نیز در راستای زیاده خواهی های استکبار جهانی است. اما باید بدانید آمریکایی ها توسط اروپایی ها دودستی برجام را چسبیده اند و می‌خواهند با استفاده از آن توان دفاعی و موشکی ایران را محدود کنند.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپایی‌ها از طریق مذاکره و تحریم می‌خواهند یک دوگانگی امنیت و اقتصاد را ایجاد و کشور را دچار بحران کنند. در مسئله تلگرام، ما حمایت آمریکایی ها از تلگرام در برخورد با ایران و روسیه را دیدیم.

در حوزه پیام‌رسان‌ها یک جنگ جدی فنی و دقیق در جریان است/ اگر وحدت داشته باشیم تحریم‌ها بی‌اثر است

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور طی سخنرانی خود در این همایش، در خصوص فیلترینگ تلگرام و تلاش دشمنان برای عدم موفقیت آن اظهار داشت: پس از فیلترینگ تلگرام در روسیه، گوگل، اپل و مایکروسافت خدمات ابری خود را در اختیار تلگرام قرار دادند تا به این وسیله، امکان دور زدن فیلترینگ تلگرام فراهم شود. مذاکره ، توافق و برنامه‌ریزی برای انتقال حجم زیادی از دیتا به خدمات ابری این شرکت‌ها خیلی زمان می‌برد، اما این کار ظرف یک روز و نیم انجام شد؛ این نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با تمام قدرت وارد عرصه شده‌اند تا از تلگرام حمایت کنند؛ یعنی این موضوع یک جنگ واقعی مانند جنگ خرمشهر است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: وقتی ما در کشورمان تصمیم گرفتیم یک ابزاری را که برای انتقال فشار‌های آمریکا بر بدنه مردم استفاده می‌شد را مسدود کنیم، بعضی از فیلتر شکن‌ها ظرف ۲۴ ساعت سه ورژن ارائه می‌کردند. یعنی وقتی ما در مرز سایبری، آن‌ها را کنترل می‌کنیم، مثلاً فیلترشکنی مثل سایفون ظرف ۲۴ ساعت ۴ ورژن ارائه می‌دهد؛ یعنی جنگ جدی فنی و دقیق در این حوزه در جریان است زیرا اگر بتواند از این دیوار عبور کند، می‌تواند روی ذهن مردم تأثیر بگذارند و آن‌ها را کنترل کنند. بنابراین این یک تکه‌ای از آن پلن آمریکایی‌هاست. بنابراین تلگرام یک بحث داخلی ندانید بلکه یک بخشی از تهاجم آمریکایی در کشور ما است و ما باید حتماً در این حوزه بتوانیم متکی به پیام‌رسان‌های داخلی باشیم.

باید اتکای ما به خودمان باشد، البته پیام رسان‌های داخلی کشور ما با ضعف‌ها و مشکلاتی روبرو باشند، اما باید بایستیم و مقاومت کنیم چون آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با انتقال این فشار به افکار عمومی، این دو قطبی را شکل دهند. تحریم روی کشور ما اثر ندارد اما اگر شکاف سیاسی وجود داشته باشد، تحریم هم مؤثر خواهد شد؛ بنابراین اینجا حفظ وحدت ملی آن چیزی که ما از سوم خرداد یاد گرفتیم؛ این همان چیزی است که از امام راحل عظیم الشان به عنوان وحدت کلمه یاد گرفتیم، امروز این تکلیف همه جریانات سیاسی است که وحدت عمل داشته باشند و یک کلام و یک صحبت از کشور را به بیرون نرود؛ ما در این حوزه با یک دشمن غدار درگیر هستیم البته عرصه‌های آن نسبت به سوم خرداد تغییر کرده، ولی جنگ همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: سوم خرداد که نماد شهامت و ایستادگی است، سوم خرداد به ما آموخت که از جنگ نترسیم، اما این به معنای آن نیست که ما جنگ طلب هستیم ، بلکه ملت ما از کسی نمی ترسد. آمریکا همان کشوری است که در تهاجم نظامی به عراق و سوریه و داعش و جنگ تحمیلی از ملت ایران شکست خورده و بازهم شکست می خورد.

وی رئیس جمهور آمریکا را تاجر و دیوانه دانست و گفت: ترامپ استراتژی فردی دیوانه را انتخاب کرده تا ملت های جهان از او بترسند اما ملت ایران با درس گرفتن از جنگ تحمیلی می تواند برای بار چندم آمریکا را شکست دهد و این مهم به شرط حرکت پشت سر مقام معظم رهبری و پیاده کردن استراتژی های ایشان است.

سردار غلامرضا جلالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه مردم و جناح های سیاسی، باید در برخورد با آمریکا وحدت کلمه و هماهنگی و همدلی داشته باشیم و مشروعیت بین المللی را حفظ و تحت نظر مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها اعلام کردند که قدرت دفاعی در برابر تهاجم اقتصادی آمریکا را ندارند و می‌توان گفت اقتصادشان بدون دفاع است اما حداکثر کاری که اروپایی‌ها می توانند انجام دهند، این است که در سطح برخی صنایع و بانک‌هایی که با آمریکا معامله ندارند و در واقع صنایع کوچکی هستند، کار را پیش ببرند.

سردار جلالی تصریح کرد: موضوع موشک جز خطوط قرمز و با اقتدار نظام ما ارتباط دارد و ما برای دفاع از کشورمان براساس تجربه دفاع مقدس و سوم خرداد یاد گرفته ایم که باید بر سلاح و سامانه خود متکی باشیم.

وی ادامه داد: ما به کمک شهدای بزرگواری همچون حسن طهرانی مقدم توانستیم به توان و فناوری موشکی دست یابیم و در واقع استراتژی دفاعی خود را مبتنی بر آن تعریف کرده ایم، بنابراین حفظ موشک یعنی حفظ قدرت دفاعی و استقلال کشور در برابر سیل تهاجماتی که از سوی دشمنان صورت می گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای رژیم صهیونیستی درخصوص مورد هدف قراردادن نیروهای ایرانی در سوریه گفت: صهیونیست‌ها در جریان سوریه نقش فعال‌سازی حوزه تهدید نظامی را در سناریویی که آمریکایی ها ایجاد کردند، بر عهده دارند و خودشان هم می دانند که تهدیدات نظامی‌شان بلوف است.

وی تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با به وجود آوردن و پرورش داعش به دنبال این بودند تا داعش را تهدیدی علیه ما در منطقه قرار دهند، در صورتی که امروز رزمندگان محور مقاومت در مرزهای اسرائیل مستقر شده و برای رژیم صهیونیستی تهدید جدی تلقی می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
لایو اینستاگرام هم همین ماهیت تلگرام را دارد امیدوارم اینستاگرام هم جایگزین شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
خیلی عالیه تلگرام مسدود شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
بله واقعا درست است تلگرام ابزار نفوذ آمریکا است که متاسفانه خلی دیر فیلتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
بله واقعا درست است تلگرام ابزار نفوذ آمریکا است که متاسفانه خلی دیر فیلتر شد