۱۰ درصد مصرف جهانی خوراکی‌های دریایی متعلق به مردم ژاپن است، در حالی که تنها دو درصد جمعیت جهان در این کشور زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

تاثیر مصرف ماهی در طول عمر 

طبق آمار‌های جهانی مردم ژاپن در مقایسه با مردم دیگر کشور‌ها از بالاترین نرخ امید به زندگی برخوردار هستند، یعنی مردم ژاپن به طور میانگین بیش از دیگران عمر می‌کنند.

محققان بسیاری در خصوص علت این مسأله تحقیق کرده اند و به نتایج جالبی دست یافتند.

به اعتقاد محققان، عامل اصلی طول عمر بالای ژاپنی‌ها، رژیم غذایی مبتنی بر مصرف آبزیان و سبزیجات است؛ جالب است بدانید که ۱۰ درصد مصرف جهانی خوراکی‌های دریایی متعلق به مردم ژاپن است، در حالی که تنها دو درصد جمعیت جهان در این کشور زندگی می‌کنند.

رژیم غذایی مردم ژاپن نکات مثبت دیگری هم دارد؛  ژاپنی‌ها کمتر از دیگران از غذا‌های پرکالری استفاده می‌کنند، برنج سبوس دار یا همان برنج قهوه‌ای جایگاه ویژه‌ای در سفره مردم ژاپن دارد مخصوصا این که برای طبخ این برنج، از روغن و نمک زیادی استفاده نمی‌کنند.

مصرف کم مواد قندی و انجام فعالیت‌های بدنی به میزان کافی از دیگر رفتارهای مناسب مردم ژاپن است.

تغییر پوستی دلقکی چیست/ ژاپنی‌ها این‌گونه بیشتر عمر می کنند/ رابطه هوش هیجانی با موفقیت 

علت خستگی‌های دائمی چیست؟ 

برخی از افراد همیشه احساس کسالت و خستگی می‌کنند. اگر شما هم از جمله این افراد هستید باید بدانید که برخی رفتار‌های غلط در سبک زندگی باعث این حس کسالت می‌شود.

مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های حاوی کافئین یکی از این رفتار‌های غلط است، این نوشیدنی‌ها موجب می‌شوند آدرنالین بیشتری در بدن ترشح شود، اگرچه  ترشح بیش از حد آدرنالین در ابتدا حس شادابی را به همراه دارد، بعد از مدت کوتاهی به دلیل ایجاد فشار بر روی غدد فوق کلیوی، بدن انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

استرس و اضطراب طولانی مدت هم از عوامل دیگر ایجاد کسالت در افراد است، استرس تنش‌های روحی و مغزی را افزایش می‌دهد و بدن را زودتر از حد معمول خسته می‌کند.

تنفس نادرست، مصرف بیش از حد غذا‌های فرآوری شده و خمیده راه رفتن از عادت‌های غلط دیگری است که خستگی غیر معمول را برای افراد ایجاد می‌کند.

علائم هوش هیجانی بالا  

هوش هیجانی (EQ) که به آن هوش عاطفی یا احساسی هم  گفته می‌شود، تنظیم کننده عواطف و احساسات در افراد است. در حقیقت فردی که از هوش هیجانی بالاتری برخوردار است بهتر از دیگران می‌تواند عواطف خود را کنترل کرده و از هیجانات مضر جلوگیری کند.

عده‌ای از روانشناسان معتقدند فردی که هوش هیجانی بالایی دارد نسبت به دیگران فرد موفق تری است اگر چه از بهره هوشی (IQ) چندان بالایی هم برخوردار نباشد.

به اعتقاد روانشناسان کنجکاوی و پرسیدن سوال‌های گوناگون نشانه‌های اصلی هوش هیجانی است همچنین داشتن انگیزه مستمر برای فعالیت‌های روزانه و تعامل شایسته با دیگران از علائم دیگر هوش هیجانی بالا است.

تغییر پوستی دلقکی چیست/ ژاپنی‌ها این‌گونه بیشتر عمر می کنند/ رابطه هوش هیجانی با موفقیت 

ادویه ای مناسب برای معده 

به تازگی محققان استرالیایی دریافتند مصرف دارچین در غذا‌ها دمای معده را ۲ درجه کاهش می‌دهد؛ علاوه بر این دارچین می‌تواند در هضم غذا فوق‌العاده مفید باشد.

سلامتی و حفظ یکپارچگی دیواره معده از دیگر اثرات مثبت مصرف دارچین ذکر شده است.

پیش از این مرکز تحقیقات کتابخانه ملی پزشکی آمریکا دارچین را داروی اسهال و استفراغ و برطرف کننده بی اشتهایی معرفی کرده بود.

تغییر پوستی دلقکی چیست؟/راز خوردن غذاهای دریایی برای امید به زندگی/ باهوش بودن تضمین موفقیت نیست/ چرا احساس خستگی می‌کنیم؟

دلیل ماه گرفتگی روی پوست نوزادان 

تغییرات پوستی در نوزادان از ویژگی‌های دوران کودکی است که اکثر آن‌ها را نباید چندان جدی گرفت، زیرا متخصصان اطفال معتقدند  این تغییرات موقتی است و خود به خود برطرف می‌شود.

یکی از این تغییرات، تغییر پوستی دلقکی است، اگر به کودکی که به پهلو دراز کشیده است توجه کنید مشاهده می‌کنید که سمتی از بدن که روی زمین است قرمز شده است. به این تغییر رنگ پوست، تغییر پوستی دلقکی می‌گویند که ظرف بیست تا سی دقیقه بعد از جا به جا شدن کودک برطرف می‌شود.

ماه گرفتگی‌های جزئی هم از این تغییرات پوستی است که به شکل یک ضایعه کوچک صورتی رنگ بیشتر روی پیشانی، اطراف بینی و پشت گردن ظاهر می‌شود، این ماه گرفتگی‌ها به دلیل گشاد شدن مویرگ‌های پوست است و پزشکان معتقدند بیشتر این ماه گرفتگی‌ها خصوصا ماه گرفتگی‌های روی صورت تا یک سالگی برطرف می‌شود.

تغییر پوستی دلقکی چیست/ ژاپنی‌ها این‌گونه بیشتر عمر می کنند/ رابطه هوش هیجانی با موفقیت 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار