معاون وزیر خارجه کره شمالی با انتقاد از سخنان اخیر معاون رئیس‌جمهور آمریکا، تهدید کرد احتمال دارد پیونگ‌یانگ نشست آتی سران دو کره را لغو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چوی سون هوی، معاون وزیر خارجه کره شمالی با انتقاد شدید از سخنان اخیر مایک پنس، معاون ترامپ، که سرنوشت کره شمالی را به لیبی تشبیه کرده بود، تهدید کرد کشورش نشست آتی میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ را لغو خواهد کرد.

این این مقام کره‌ای همچنین اعلام کرد ممکن است در صورتی که آمریکا از حسن نیت پیونگ یانگ سوء استفاده کند، به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشنهاد بازنگری در نشست 12 ژوئن که قرار است در سنگاپور برگزار شود را بدهد.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد هفته آینده مشخص خواهد شد که آیا نشست وی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برگزار خواهد شدیا خیر؛ سخنانی که تردیدهایی را در خصوص برگزاری این دیدار به دنبال داشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مسئولان آمریکایی -که نخواستند نامشان فاش شود- اعلام کرده است شماری از مسئولان کاخ سفید اوایل هفته آتی، آماده سفر به سنگاپور هستند تا نشستی قطعی با مسئولان کره شمالی داشته باشند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گفته بود در صورتی که گفتگوهای هسته ای با کره شمالی در مسیری اشتباه برود، واشنگتن از این مذاکرات عقب نشینی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار