از ابتدای سال تاکنون ۶ و نیم میلیون دلار کالای غیرنفتی از بنادر غرب استان به کشور قطر صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،  فريدون همتى استاندار هرمزگان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت:هدف گذاری ۳ میلیارد دلاری امسال صادارات غیرنفتی استان مربوط به قبل از خروج آمریکا از برجام بود و باید همه فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق آن در شرایط جدید با روحیه جهادی عمل کنند.
فریدون همتی گفت: دستگاه‌های اجرایی به صورت شبانه روزی پاسخگوی بخش خصوصی باشند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در جنگ اقتصادی پای کار باشند و برنامه‌های دولت برای مدیریت این شرایط را تحقق بخشند.
استاندار هرمزگان افزود: به منظور افرایش صادرات مجوز ۸ مرز رسمی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گرفته شده است و مردم شرق و غرب استان از این پس می‌توانند در نزدیک‌ترین بندر دادو ستد کنند.
همتی گفت: بندر شیو، بندر تیاب، بندر آفتاب و بنادر کوچک و متوسط دیگر استان از بندر‌هایی هستند که با توسعه زیرساخت‌های بندری می‌توانند نقش مهمی در صادارت کالا‌ها داشته باشند.
استاندر هرمزگان با با تاکید بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های مبادلات تجاری با قطر در گفت:اقلام مورد نیاز برای صادرات به کشور قطر مشخص شوند تا هرمزگان حضور مقتدرانه‌ای در بازار کشور قطر داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم گفت: در دو ماه امسال ۶ و نیم میلیون دلار کالا به کشور صادر شده است
خلیل قاسمی افزود: محصولات صادر شده، سنگ گابرو از بندر چارک، محصولات کشاورزی از بندر شیو در پارسیان و صادرات دام زنده از بندرلنگه است.
وی گفت: در شرق استان هم با اعلام سازمان بنادر و دریانوردی به زودی خط مسافری بین جزایر داخلی و بندرتیاب راه اندازی می‌شود.
انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد و ترجیحی، راه اندازی مرکز تجاری ایران، اعزام رایزن بازرگانی، تقویت خطوط دریایی و هوایی، عرضه کالای با کیفیت، تقویت روابط بانکی، تجهیز بنادر غرب استان، خواهر خواندگی شهر الرویس قطر با شهرپارسیان از مواردی بود که برای توسعه روابط تجاری با قطر در کارگروه صادارت غیرنفتی استان پیشنهاد شد.

انتهاى پيام/ف

صادرات كالاى غيرنفتى از هرمزگان به قطر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.