بعد از چند سال اختلاف بین دو طایفه بزرگ ریگانی مراسم آشتی دو طایفه با حضور سران طوایف عشایری برگزار شد.

رمضان ماه صلح وآشتی / گذشت وعفودر ریگان تداعی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان در این شهرستان با توجه به اختلافات جزئی که در شهرستان ریگان رخ می‌دهد ریش سفیدان وسران طوایف در کنار یکدیگر پیگیر حل وفصل اختلافات در این شهرستان می شوند.

اما با توجه به اینکه دو طایفه در این شهرستان بیش از ۴ سال با یکدیگر نزاع ودرگیری داشتند باعث مشکلاتی در بین این دو طایفه شده بود

با پیگیری‌های سران طوایف ومیانجیگری معاون فرماندار این دو طایفه در ماه مبارک رمضان بر ان شدند که صلح واشتی در بین ان‌ها انجام شود.

این دو طایفه که از طوایف بزرگ شهرستان ریگان می‌باشند درگیری‌ها ونزاع‌های زیادی در بینشان صورت گرفته بود که با وساطت ریش سفیدان ومسولین شهرستان به صلح وسازش ختم شد.

این مراسم صلح آشتی در مقابل چشمان بزرگ وکوچک برگزار شد تا درسی برای بهتر زیستن باشد

حسن راد یکی از سران طوایف در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: با وساطت وپیگیری‌های سران طوایف وریش سفیدان این دو طایفه بر آن شدیم تا در ماه مبارک رمضان صلح وسازشی بین این دو طایفه که سال‌ها با هم اختلاف ونزاع ودرگیری داشتند برقرار کنیم.
وی افزود :خیلی خوشحال هستیم که این دو طایفه مجدا با هم آشتی و در کنار یکدیگر با صلح وارامش زندگی نمایند.
محمد کریم راوش یکی دیگر از سران طوایف نیز گفت: خیلی خوشحالم که توانستیم بین این دو طایفه در این ماه مبارک صلح وآشتی برقرار نماییم تا این دو طایفه برادرانه در کنار یکدیگر زندگی کنند.
معاون فرماندار ریگان نیز در این مراسم گفت:در ماه مبارک رمضان این ماه سراسر معنویت بر ان شدیم که اختلافی که بین دو طایفه بزرگ رئیسی ومحمد رمضانی رخ داده بود را رفع کنیم.
علیرضا غلامشاهزاده تصریح کرد: اختلاف این دو طایفه بیش از ۴ سال طول کشیده شده بود که با پیگیری‌های ریش سفیدان وسران طوایف ومیانجی گری آنها به صلح وسازش ختم شد.

وی افزود: این صلح واشتی یک نقطه اغازی برای مودت ودوستی در بین این دو طایفه شد.

در شهرستان ریگان ۱۶ طایفه و ۶۰ تیره از گروههای اهل تسنن و تشیع ونیز عشایر در صلح وصفایی دیدنی زندگی می کنند .

انتهای پیام/ح

آشتی بین دو طایفه ریگانی بعد از سالهااختلاف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار