مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان؛

تا اطلاع ثانوی قارچ نخرید

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از فروش قارچ‌های سمی توسط دست ‌فروشان خبر داد.

تا اطلاع ثانوی قارچ نخریدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عباس اولیا سمیع ، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه از فروش قارچ‌های سمی توسط دست ‌فروشان خودداری کنید، گفت: فعلا خوردن  هر نوع قارچ توصیه نمی شود.

وی به مسمومیت و فوت عده‌ای از هموطنان به دلیل مصرف قارچ‌های سمی اشاره کرد و ادامه داد: رطوبت هوا باعث افزایش بارندگی‌ها و در نتیجه رشد قارچ‌ها در دامنه کوه‌ها شده که خوردن این مواد می‌تواند خطر آفرین شود.

اولیا سمیع با بیان اینکه قارچ‌های سمی در دامنه‌های کوه‌ها پرورش یافته‌اند  که نباید چنین موادی را مصرف کرد، اظهار داشت: برخی از افراد تجربه قبلی نسبت به خوردن قارچ‌های دامنه‌کوه که دچار مسمومیت نشده بودند را ملاک خوردن این مواد می‌دانند در حالی که عقل و احتیاط حکم می‌کند که خورده نشود.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه روش‌های مختلف برای تشخیص قارچ‌های خوراکی وجود دارد، گفت: نباید هر قارچی را خوراکی دانست  چرا که  برخی از آنها سمی است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استان ها  متاسفانه قارچ‌هایی که احتمال مسمومیت با خوردن آنها وجود داشت توسط وانت‌بارها به فروش می‌رسید که جلوی آنها گرفته شد، افزود: این قارچ‌ها از استان کرمانشاه به استان‌های دیگر وارد می‌شد که خوشبختانه متوقف شد.

اولیاسمیع با تاکید به اینکه متاسفانه بازار قارچ پرورشی دچار تزلزل شده است، بیان کرد: مردم قارچ‌هایی که دارای شرایط استاندارد و لیبل بوده خریداری کنند و از دست‌فروشان  و بشکل  فله‌ای تهیه نکنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرایط بحرانی قرار گرفته‌ایم و خوردن هر نوع قارچی توصیه نمی‌شود، اظهار داشت: به صلاح و احتیاط است که فعلا قارچ خریداری نشود تا شرایط بحرانی طی شود.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه برخی از هموطنان به دلیل مسمومیت با قارچ‌های سمی در صف پیوند کبد و کلیه قرار گرفته‌اند، تاکید کرد:  مردم اگر در اثر بی‌اطلاعی قارچ‌هایی تهیه و مصرف کرده‌اند و دچار علائم مسمومیت نظیر تهوع و اسهال شده‌اند، سریع به بیمارستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ج

فعلا تا اطلاع ثانوی  قارچ نخرید

برچسب ها: حوادث ، قارچ سمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.