دور دوم رایزنی دولت و اتحادیه کارگری راه آهن فرانسه برای پایان دادن به اعتصاب‌های فلج‌کننده در این کشور بی‌نتیجه ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، رایزنی دولت و اتحادیه کارگری راه آهن فرانسه برای پایان دادن به اعتصاب بی‌نتیجه ماند.

دور دوم مذاکرات در مورد توافق راه آهن روز جمعه میان اتحادیه‌ها و ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، برگزار شد، اما برای خروج از بحران به نتیجه‌ای نرسید. اتحادیه‌های کارگری که به طور مجزا با آن‌ها رایزنی شد، با وجود تدابیر اتخاذ شده مانند بازپرداخت بدهی‌ها از سوی دولت تصمیم گرفتند به اعتصاب‌ها ادامه دهند.

اتحادیه‌های کارگری از پیشرفت در مذاکرات مربوط به بدهی‌های شرکت ملی راه آهن فرانسه و سرمایه گذاری‌ها خبر دادند، اما اعلام کردند این پیشرفت‌ها برای پایان دادن به نبرد کافی نیست.

لوران برون، از اعضای کنفدراسیون عمومی، کار پس از دیدار با ادوار فیلیپ گفت: به نظر می‌رسد دولت بسیار باز عمل می‌کند، اما به سختی متعهد می‌شود. کارکنان راه آهن آماده‌اند تا در صورت تضمین نشدن خواسته‌هایشان برای مدت زمان طولانی به مبارزه ادامه دهند.

لوران برژه، از اعضای کنفدراسیون فدرال کار، هم افزود: اعتصاب با همان برنامه تعیین شده ادامه دارد. ما به بسیج همگانی برای به نتیجه رسیدن نیاز داریم. وی تاکید کرد برای دستیابی به تغییراتی که می‌خواهیم اعمال فشار ضروریست.

اتحادیه‌های «راه آهن جنوب» و «نیروی کارگری» هم واکنش‌های مشابهی دارند. از دیدگاه آن‌ها پیشنهادات نخست وزیر برای پایان دادن به اعتصاب کافی نیست. از دیدگاه فرانسوآ گراسا، دبیرکل نیروی کارگری، موضوعاتی که عامل آغاز اعتصاب کارگران راه آهن است همچنان وجود دارد.

ادوار فیلیپ روز جمعه در نشستی خبری از بازپرداخت بخشی از بدهی‌های شرکت ملی راه آهن فرانسه به ارزش بیش از سی و پنج میلیارد یورو از سوی دولت خبر داد. دولت همچنین تصمیم گرفته است سرمایه‌گذاری خود را در بخش حمله و نقل ریلی به دویست میلیون یورو در سال ارتقا دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار