استادیار دانشکده دندان‌پزشکی مشهد گفت: دلیل این که چرا هزینه‌ها نسبت به سطح درآمد مردم ایران بالاست، اقتصاد ضعیف و بیمار مردم ایران است و در کل توانایی خرید آن‌ها پایین است، وگرنه هزینه‌های دندان‌پزشکی بسیار پایین‌تر از جا‌های دیگر است.

هزینه‌های دندان‌پزشکی بالا نیست، اقتصاد بیمار است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ایمان پریسای افزود: گران‌بودن هزینه‌های دندان‌پزشکی به دلیل گران‌بودن تجهیزات و مواد دندان‌پزشکی است. اگر این هزینه‌ها را در ایران، نسبت به سایر کشور‌های پیشرفته در نظر بگیریم، این هزینه‌ها بسیار کمتر است.

وی گفت: که اکثر مواد مورد نیاز دندان‌پزشکی از خارج کشور وارد می‌شود و قیمت‌ها با توجه به افزایش نرخ ارز بسیار بالاست و هزینه تمام‌شده برای دندان‌پزشکان بسیار گران است

استادیار دانشکده دندان‌پزشکی مشهد افزود: به هیمن دلیل است که برخی از ایرانیان مقیم کشور‌های خارج و اعراب حوزه خلیج فارس، برای کار‌های درمانی دهان و دندان به ایران می‌آیند؛ چون هزینه‌ها نسبت به سایر کشور‌ها بسیار ارزان‌تر است.

پریسای گفت: یکی دیگر از این مشکلات نبودن بیمه‌های دولتی است. درحالی که بیمه‌های دولتی بایستی هزینه‌های سنگین مردم را پوشش دهند، اما حمایت و تامین کامل هزینه‌ها را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: نسبت و شاخص بیومتریک ناشی از پوسیدگی، پرکردن، ترمیم و عصب‌کشی کشور‌های توسعه‌یافته مثل آمریکا و اروپا بسیار پایین‌تر از کشور‌های درحال توسعه مثل ایران، هند و سایر کشور‌های خاورمیانه است؛ این تفاوت به این دلیل است که فرهنگ رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از نخ‌دندان و دهانشویه در این کشور‌ها نهادینه شده ومردم از آن‌ها استفاده می‌کنند

استادیار دانشکده دندانپزشکی مشهد گفت: متاسفانه در ایران به‌خاطر رعایت‌نکردن این اصول و رژیم غذایی مناسب، این شاخص بسیار بالاست و پوسیدگی دندان بسیارشایع است. دولت ومخصوصاً صداوسیما نقش مهمی در افزایش آگاهی نسبت به رعایت اصول بهداشت دهان و دندان دارند، اما می‌بینیم که به دلیل هزینه‌بربودن، به این مقوله وقت کمی اختصاص می‌گیرد.

انتهای پیام//م. ن
 

علت گرانی هزینه‌های دندانپزشکی در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.