مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل اینکه سامانه ثبت‌نام کلاس اولی‌ها هنوز آماده نشده تاکنون هیچ ثبت‌نامی در استان صورت نگرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان؛ علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  گفت: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته در جلسه‌ای اعلام کرد ثبت‌نام پایه اول دبستان در سراسر کشور از اول خردادماه آغاز می‌شود، اما با توجه به مشکلی که در سامانه ثبت‌نام به وجود آمده، این کار به تعویق افتاده و خانواده‌ها باید منتظر راه‌اندازی سامانه باشند.

نخعی افزود: خانواده‌های دانش‌آموزان کلاس اولی نگران ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس نباشند، چون برای تمامی دانش‌آموزان استان ظرفیت پذیرش در مدارس وجود دارد و در این زمینه تمهیدات لازم از سوی آموزش و پرورش استان اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی و خاص برای خود سامانه ثبت‌نام تعریف کرده‌اند، افزود: با توجه به این اقدامات، امسال نیازی به مراجعه حضوری خانواده‌ها نیست و آن‌ها می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس اقدام کنند.

نخعی عنوان کرد: محدوده جغرافیایی باید مهمترین الویت مدارس در ثبت‌نام دانش‌آموزان باشد و خانواده‌ها نیز با مراجعه به مدارس موجود در محدوده زندگی آن‌ها می‌توانند امر ثبت‌نام را تسهیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون تست سنجش از ۱۰ هزار کودک پیش‌دبستانی در سطح استان انجام شده، تصریح کرد: مراکز سنجش مستقر در سطح استان از ۲۰ خردادماه و پس از اینکه ثبت‌نام اولیه کلاس اولی‌ها انجام شود فعالیتشان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ع

خانواده‌های دانش‌آموزان نگران ثبت‌نام فرزندان خود نباشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار