با هدف جلوگیری از اخلال واسطه‌ها در بازار زعفران و به تاراج رفتن دسترنج کشاوردان در فصل برداشت محصول زعفران به بورس کالای ایران پیوست.

نخستین تالار بورس زعفران جهان در تربت حیدریه راه اندازی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مدیر بورس زعفران تربت حیدریه گفت: با ورود محصول زعفران به بورس کالا تولید کننده می‌تواند محصول خود را پیش فروش کرده و خریدار نسبت به خرید این محصول در فصل برداشت با یک قیمت از قبل تعیین شده اقدام کند ..

نادر کریمی افزود: با راه اندازی این بورس مشکل تجارت خارجی زعفران و همچنین شفافیت ثبات قیمت در داخل کشور حل شده و این اقدام مرجعیت جهانی تعیین قیمت زعفران را نصیب جمهوری اسلامی ایران خواهد کرد .

وی گقت: در بورس آتی همه آحاد جامعه اعم ار کارگر و کشاورز تا صنعت گر و بازاری می‌توانند وارد شوند و از اشتغالزایی بوجود آمده معاملات ناشی از بورس آتی زعفران نیز استفاده کنند و این امر بازگشت ارزش افزوده این محصول به داخل کشور را در پی دارد .

مدیر بورس زعفران تربت حیدریه افزود:در این بورس تولبد کننده می‌تواند بر اساس پیش بینی که قبل از برداشت محصول دارد حاصل دسترنج خود را به قیمت همان روز پیش فروش کرده و در فصل برداشت محصول را تحویل خریدار بدهد.
 
کریمی گفت: این اقدام ثبات قیمت این محصول در فصل برداشت را در پی دارد و واسطه‌ها نقشی در تعیین قیمت آن نخواهند داشت. ضمن اینکه آن‌ها می‌توانند با ورود به بورس کالا از مزایای ان بهره‌مند شوند.

گفتنی است :متطقه تربت حیدریه شامل شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و رشتخوار با زیر کشت بیش از ۳۰ هزار هکتار زعفران بعنوان قطب تولید این محصول در ایران و جهان محسوب می‌شود که سالانه بیش از ۱۰۰ تن محصول را تولید می‌کند.

انتهای پیام//ا.س
 

ورودزعفران به  بورس کالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.