مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بجنورد گفت: سال گذشته ۱۶ نوزاد مبتلا به کم کاری تیروئید در شهرستان بجنورد شناسایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ قاسم آزمون مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت بجنورد گفت: سال گذشته از ۷ هزار و ۶۱۳ نوزاد مورد غربالگری کم کاری تیروئید در شهرستان بجنورد ۱۶ نوزاد مبتلا به کم کاری تیروئید شناسایی شدند.

وی با اشاره به این که هر ساله ۱۰-۴ خرداد ماه به نام هفته تیروئید نامگذاری شده است، اظهار کرد: این هفته به منظور افزایش سطح آگاهی مردم و آشنایی آن‌ها با عوارض، راه‌های پیشگیری و نحوه درمان بیماری‌های تیروئیدی نامگذاری شده است.
وی افزود: ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع رسانی به پرسنل گروه پزشکی و عموم مردم و بیماران از اهداف این هفته است و در همین راستا کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های متعددی در مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌ها بهداشت برگزار می‌شود.

قاسم آزمون اظهار داشت: استاندارد کشوری کم کاری تیروئید دو و نیم در هزار تولد زنده است.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه گروه بهداشت خانواده و بیماری‌ها و برنامه‌های آموزشی خصوصا برای مادران باردار در ۳ ماهه دوم بارداری اشاره کرد و افزود: عمده برنامه‌های مرکز بهداشت دراین حوزه در بحث کم کاری تیروئید نوزادان و انجام نمونه گیری خون و آزمایش در ۳ تا ۵ روزگی تولد از پاشنه پای نوزادان است.

انتهای پیام/آ


۷ هزار و ۶۱۳ نوزاد مورد غربالگری کم کاری تیروئید در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.