مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان گفت: کردستان رتبه ۶ جمع آوری زکات در کشور را در سال ۹۶ کسب کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان شامگاه شنبه (۵ خرداد) در نخستین جلسه دبیرخانه شورای زکات استان که در سالن جلسات کتابخانه‌ای امام خامنه‌ای در سنندج، برگزار شد، گفت: کردستان رتبه ۶ جمع آوری زکات در کشور را در سال ۹۶ بدست آورده است .
 وی  با اشاره به اینکه  سال گذشته در مجموع بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شد ،افزود:در زمینه جمع‌آوری زکات در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۴۶ درصد رشد داشته‌ایم.
 شیخی زاده بیان کرد: از هزار و ۶۹۴ روستای استان در سال گذشته هزار و ۱۰ روستا در بحث زکات فعال بودند و این نشان می‌دهد که مردم استان نسبت به پرداخت این فریضه الهی اهمیت زیاد می‌دهند.
 شیخی زاده در ادامه با اشاره به جمع آوری و پرداخت زکات در استان، تصریح کرد: از این میزان زکات در استان سهم فقرا ۶۴ درصد بوده که عبارت از ۸۹ مورد جهیزیه اهدا، ۹ نفر زندانی جرائم غیر عمد آزاد، به بیش از ۳۸ هزار نفر کمک معیشت به مبلغ بالغ بر ۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان  سهم پروژه‌های عمرانی از محل پرداخت زکات را ۳۶ درصد اعلاک کرد و افزود: از محل این میزان اعتبار ۴۰ خانه عالم، ۷ مورد غسالخانه، ۵ مورد حسینیه و ۱۳۱ مسجد در استان احداث و تعمیر شده است.
 وی در پایان با اشاره به اهمیت زکات، خاطرنشان کرد: زکات از ارکان اقتصادی در دین مبین اسلام است که توجه به این فریضه الهی راه گشای بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد.

 انتهای پیام/م

کردستان رتبه ۶ جمع آوری زکات در کشور را کسب کرد

برچسب ها: زکات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.