بیش از ۳۲ هکتار زمین‌های ملی بختگان از دست زمین خواران خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمودی رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با پی گیری‌های کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان ارسنجان، ۳۲ هزار و ۷۵۰ مترمربع در محدوده پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان در حوزه شهرستان از زمین خواران بازپس گرفته شد.

وی ادامه داد: برای یک نفر از اشخاص متصرف یک سال حبس تعزیری در نظر گرفته شده است.

کل خلع ید و رفع تصرف زمین‌های ملی از ابتدای امسال تاکنون و در صورت قطعیت رای اخیر، به ۱۲۰ هزار و ۷۳۵ هکتار در شهرستان ارسنجان می‌رسد.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه تعرض‌ها و سود جویی‌ها در مناطق چهارگانه محیط زیست منجر به انواع تهدیدات می‌شود، اضافه کرد: از جمله مسائل محیط زیست شکار جانوران، چرای دام، قطع درختان، بوته کنی و خارکنی (به نحوی که موجب از بین رفتن رستنی‌ها می‌شود) و بهره برداری از معادن، است.

محمودی تصریح کرد: افزایش در خواست‌ها برای عبور لوله‌های نفت، گاز، ریل‌های راه آهن و اتوبان از درون مناطق بویژه پارک‌های ملی از دیگر مشکلات عدیده مدیریتی هستند.

وی اضافه کرد: اگرچه این زمین‌ها سال‌ها در تصرف متخلفان قرار داشته است، اما بر اساس وظیفه ذاتی در پارک‌های ملی باید برای حفظ و یکپارچگی این اکوسیستم ارزشمند برای نسل‌های حاضر و آتی تلاش کرده و هر گونه بهره‌برداری یا سکونت زیان‌آور که موجودیت منطقه را به مخاطره اندازد را ریشه کن کرد و هیچ دستبرد و دست اندازی در پارک ملی پذیرفته نبوده و بی جواب نخواهد ماند.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن درخواست از مردم برای مشارکت در صیانت از اکوسیستم‌های ارزشمند محیط زیست، بیان کرد: با تعرض و تخریب محیط زیست، نه تنها طبیعت بلکه وضعیت اقتصادی و اجتماعی ساکنان شهر و روستا‌های مجاور در طولانی مدت به مخاطره خواهد افتاد و باید توجه داشته باشیم استفاده از محیط زیست نه تنها مربوط به نسل حاضر بلکه حق نسل‌های آتی نیز هست.

انتهای پیام/ن

بازپس گیری زمین های ملی از متصرفان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار