در جلسه ۳۱۶ شورای عالی انقلای فرهنگی در خصوص کارگاه‎‌های آموزشی برای مدیران دانشگاهی تصمیم گیری شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جلسه 316 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

 در این جلسه که به برسی چگونگی اجرایی سازی اقدامات نظام مدیریت سند دانشگاه اسلامی اختصاص داشت، حجت الاسلام و المسلمین شاطری، دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفت: در همین رابطه مقرر شده کارگروه نظام مدیریت سند دانشگاه اسلامی به عنوان کمیته پیشران، مسئولیت ارائه پیش­نویس طرحی برای اجرایی ­سازی سند به شورا را برعهده بگیرد که طی چندین جلسه کارشناسی در کمیته مربوطه، این گزارش آماده ارائه و بررسی است.
 
در ادامه جلسه گزارش تهیه شده پیرامون چارچوب نهادی و نظام اجرایی سند دانشگاه اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و ساختار پیشنهادی کمیته مربوطه ارائه شد.

تمرکز بر روی اجرای اهداف سند دانشگاه اسلامی در چهارچوب نظام های فرهنگی و فناوری

در این گزارش با تأکید بر این موضوع که ساختار پیشنهادی صرفاً براساس ساختار سند دانشگاه اسلامی ترسیم شده و تمرکز اصلی بر روی اجرایی سازی اهداف سند مبتنی بر شاخص‌هایی است که در چهار نظام فرهنگی-تربیتی، آموزشی، پژوهش و فناوری، و مدیریتی سند در کارگروه‌های مربوطه ارائه می­ شود.
 
همچنین بر این نکته نیز تاکید شد که به همین منظور احصاء شاخص‌ها در کمیته‌های شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت و پس از توسعه تدریجی شاخص­ها اهداف سند محقق خواهد شد.
 
پس از ارائه گزارش ، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: تفکیک بین اقدامات اجرایی سند با اقدامات کیفی در ارزیابی شاخص‌ها، همسان­‌‌سازی و هم‌­افزایی اهداف سند دانشگاه اسلامی با سایر اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه، نقشه جامع علمی کشور و نظام آموزش­های مهارتی، توجه به تنوع دانشگاهی در کشور و تفکیک دانشگاه‌های مأموریت گرا با سایر دانشگاه‌ها، ترسیم الگوی مفهومی از جایگاه دانشگاه اسلامی در مقایسه با الگوهای جهانی رایج و ضرورت تجمیع انتظارات دانشگاهی از اسناد بالادستی.
 
 منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه ضمن تاکید بر بهره­‌گیری از ظرفیت­­‌های موجود جهت پیشبرد اهداف سند دانشگاه اسلامی گفت: دانشگاه­‌ها براساس یکسری وظایف مشخص در حال انجام فعالیت می­باشند که نظارت بر آنها نیز ذیل همان وظایف می­باشد.
 
وی افزود: منتها مشکل ما شاخص­‌های کیفی مثل فعالیت­های فرهنگی است که صرفاً در قالب آمار عددی تعداد جلسات و سخنرانی­‌ها محدود می­شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در بحث ارتقای اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز مجبور شدیم شاخص‌­های کمی را تعریف کنیم.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همانگونه که در سطح ملی برای اعضای هیئت‌های علمی کارگاه‌های آموزشی برگزار شد؛ می‌توان این کارگاه‌ها را برای مدیران دانشگاهی نیز برگزار کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.