عیسی منصوری گفت: شناسایی بازارهای منطقه‌ای و جهانی مقوله‌ای است که هنوز باید در زمینهٔ تولید به آن عنایت بیشتری داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان گفت: حمایت از تولید پوشاک ذیل سیاست‌های کلی حمایت از تولید داخلی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین شعار سال۹۷، یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: ارزش اقتصادی بازار پوشاک داخل کشور ۱۴.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.رفع مشکلات تولیدکنندگان داخلی در حوزه‌های مختلف می‌تواند یکی از راه‌های ارتقای تولیدات داخلی و تحقق شعار سال باشد. بازار پوشاک در داخل کشور با چهار میلیارد دلار واردات روبرو است که باید بکوشیم با حمایت از تولید داخلی از این میزان بکاهیم.

منصوری با تأکید بر اینکه تمرکز بر بازار پوشاک داخلی می‌تواند نتایج خوبی در توسعه اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: با وجود توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی در حوزه پوشاک، اگر بتوانیم زنجیره تولید، ارزش کسب‌ و کار را در کشور نهادینه کنیم، قطعاً شاهد توسعه خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی بابیان اینکه تکمیل زنجیره کسب‌ و کار در تمام حوزه‌ها می‌تواند با سه اقدام ویژه شامل شناسایی بازارهای داخلی، شناسایی بازارهای منطقه‌ای و جهانی و همچنین برند سازی و اتصال به برند های جهانی، صورت گیرد، اضافه کرد: در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته و نتایج خوبی را نیز شاهد بوده‌ایم اما هنوز باید در این زمینه اقدامات بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام / گ

ارزش اقتصادی بازار پوشاک در داخل کشور ۱۴.۵ میلیارد دلار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.