به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین ساخته مجید مجیدی به عنوان اثری با مضمون انسانی و کارگردانی ویژه و استاندارد، در فروش این روزهای خود تجربه تلخی را میگذراند.
به این بهانه، مجید مجیدی کارگردان «آن سوی ابرها» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت تبلیغات کم فیلمش گفت: آقای ضرغامی به عنوان رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران، برای تبلیغات فیلم «آن سوی ابرها» حتی یک بیلبورد در اختیار ما نگذاشتند. همان ابتدا سه یا چهار بیلبورد به ما دادند که بابت آن 10 میلیون تومان پول گرفتند و بعد از آن هرچه تلاش کردیم، حتی یک بیلبورد در اختیار این فیلم قرار ندادند!
کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله» ادامه داد: باید سینمای امروز ما آسیب شناسی شود تا ببینیم چه بلایی بر سر ذائقه مخاطب میآید و مخاطب ما را به کدام سینما و چه محتوایی عادت می دهند. فیلمی مثل «آن سوی ابرها» که نگاه انسانی، فطری و الهی دارد و از ساختار سینمایی قوی برخوردار است؛ چطور در اکران، تعداد سالن و تبلیغات مورد بی مهری قرار میگیرد؟!
مجیدی تصریح کرد: خدا می داند که اصلا مسئله فیلم بنده و «آن سوی ابرها» نیست. باید ببینیم بر مدیریت سینما چه گذشته است و میگذرد و آن را مورد آسیب شناسی قرار بدهیم.
شایان ذکر است؛ این کارگردان در افتتاحیه فیلم «آن سوی ابرها» در سینما اطلس مشهد، با تأکید بر اینکه مردم در این سالها به خوبی از سینمای ایران حمایت کردند، گفت: «متاسفانه این سینما بود که نقش خود را خوب انجام نداد و استنباط من این است که سینمای ایران به مردم جفا می کند و فیلم ها در شأن مردم نیستند. ما امروز شاهد سینمایی هستیم که با فرهنگ و زندگی ما همخوانی ندارد و سینمای نازلی است که حتی به لحاظ پرداخت سینمایی هم ضعیف است و می طلبد که سینماگران توجه بیشتری به این عرصه داشته باشند».
گفتنی است؛ هفته گذشته در این باره و بحث ذائقه سازی در سینما، باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی با عنوان «کدام سیاست مدیران جیب سینما را پر میکند؟» منتشر کرد.
انتهای پیام/