نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان گفت: پاکستان باید برای آمدن طالبان به میز مذاکره و آغاز گفتگوهای صلح، نقش خود را ایفا کند.

آلمان خواستار ایفای نقش پاکستان در روند صلح افغانستان شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «مارکوس پوتزل»، نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان در دیدار با «صلاح‌الدین ربانی»، وزیر امور خارجه افغانستان گفت: پاکستان باید برای آمدن طالبان به میز مذاکره و آغاز گفتگوهای صلح، نقش خود را ایفا کند.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز  در این دیدار بیان داشت: علمای جهان اسلام می‌توانند در برقراری صلح در افغانستان گام مهمی بردارند.

نماینده ویژه آلمان در حالی خواستار ایفای نقش پاکستان در روند صلح افغانستان شده است که سفیر پاکستان در کابل اخیرا گفته بود  اسلام‌آباد نفوذ کمی بر طالبان دارد و قادر نیست این گروه را برای برای پیوستن به روند صلح مجبور کند.

کارشناسان منطقه بر این باورند که افزایش حضور نظامیان خارجی به فرماندهی آمریکا در افغانستان تاکنون جز ناامنی و بی ثباتی، دستاورد دیگری نداشته و تنها راه برقراری صلح در این کشور خروج آمریکا و متحدانش از افغانستان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.