معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان گفت: بر اساس بررسی واحد بهداشت حرفه ای این معاونت در سال گذشته 2هزارو991 نفر مجموع کل شاغلان ریسندگی و بافندگی واحدهای تولیدی در کاشان و آران و بیدگل در معرض سروصدای زیان‌آور هستند.

دکتر سید علیرضا مروجی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: 2635 نفر از این تعداد در واحدهای تولید فرش ماشینی ، 274 نفر در واحدهای تولید ریسندگی ورنگرزی و 82 نفر در واحدهای تولید بافندگی نخ وپنبه دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل هستند.

وی، مجموع تعداد کارگاههای ریسندگی و بافندگی کاشان و آران و بیدگل را 554 کارگاه ذکر نموده یادآور شدن: 513 مورد از این تعداد مربوط به تولید فرش ماشینی، 7 کارگاه مربوط به واحدهای ریسندگی و رنگرزی و 34 کارگاه مربوط به واحدهای نخ و پنبه در دو شهرستان است.

به گفته وی، 265 کارگاه فرش ماشینی، ریسندگی و رنگرزی و بافندگی نخ و پنبه از مجموع 554 کارگاه در کاشان و آران و بیدگل در کاشان و 289 کارگاه آن در آران و بیدگل است.

معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت حوزه کاشان با اشاره به اینکه وزارت بهداشت کارگاهها را به درجه ‌یک تا سه تقسیم می‌کند گفت: طبق ماده 92 قانون کار هرسال معاینات سلامت شاغلین باید انجام شود و طبق ماده 91 قانون کار جمهوری اسلامی ایران کارخانه‌ها و کارگاه‌ها موظف هستند ارزیابی عوامل زیان‌آور محیط کار را هر سال جدا از معاینات طب کار انجام و گزارش آن را به معاونت بهداشتی دانشگاه ارسال نمایند.

دکتر مروجی تصریح کرد: الآن در کاشان دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات بهداشت حرفه‌ای فعالیت دارد.

وی، با اشاره به بازدید ماهانه از کارگاههای تولیدی توسط ۳۲ کارشناس بهداشت حرفه‌ای گفت: درمجموع ۴۴ هزار و ۴۰۵ نفر در ۹۰۰۷ کارگاه خانگی و غیر خانگی شاغل در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل هستند که تقریباً ۲۰ هزار نفر آن در صنایع ریسندگی و فرش فعالیت دارند.

به گفته وی، با پیگیری‌ها و نظارت‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان ۱۴۲ کمیته حفاظت فنی و بهداشت‌کار، ۲۷ باب خانه بهداشت کارگری و ۱۱۸ ایستگاه بهگر، یک کلینیک تخصصی طب کار ، ۵ مرکز دارای مجوز خدمات طب کار پزشک عمومی ، یک شرکت‌ دارای مجوز خدمات بهداشت حرفه و ۱۳ مرکز خدمات جامع سلامت با مهندسین بهداشت حرفه‌ای در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مشغول فعالیت میباشند که کلیه کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی، صنایع، معادن و صنوف را در شهر و روستا بازدید می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.